De fanwear van de Lidl - sokken, t-shirts, slippers en sneakers - blijkt zo populair, dat de schappen schappen in veel fysieke winkels donderdag al zo goed als leeg zijn. Op eBay worden de schoenen al aangeboden voor 499 euro. In de winkel kost een paar slechts 12,99.
In de webshop van de Duitse stunter is op het moment van schrijven nog wel wat te vinden, maar in de winkels was donderdagochtend meteen al graaien geblazen. In het filiaal in Amsterdam Oost lag om half 9 - een half uurtje na opening - nog één paar schoenen. Die lijken nu al een collector's item, want op eBay worden ze aangeboden voor 40 tot 499 euro. 'Limited Edition Lidl Trainers', schrijft deze aanbieder, die er 330 euro voor vraagt.
Dat er een run zou komen op de Lidl-kledingstukken, had de supermarkt wel verwacht. Op Twitter werd er gisteravond al gewaarschuwd: 'Wees er snel bij, want het is erg populair.' Om middernacht waren er al gegadigden te vinden die de Lidl ongeduldig aan zijn blauw-gele jas trokken: 'Het is nu donderdag, waarom kan ik nog niet bestellen?!'
Overigens is niet ieder filiaal geplunderd, maar gaat het wel hard. 'Veel enthousiaste Lidl-fans willen een exclusief item scoren, de producten vliegen onze winkels uit', laat woordvoerder Ingeborg Biemans weten. 'Sommige winkels waren vanochtend snel door de voorraad heen, maar er zijn nog winkels met voldoende aanbod.' Over de prijzen op eBay zegt Biemans: 'Dat zegt wel iets over hoe graag onze klanten Lidl-fanwear willen hebben.'
Zeeman
Een slimme zet dus, van de retailer. Erg origineel zijn ze alleen niet: eerder kwamen al de Febo, Zeeman, McDonald's en KFC met een eigen collectie. Grondlegger Zeeman, die onlangs zelfs zijn tweede collectie lanceerde, maakte het helemaal bont: een paar jaar geleden bood die zelfs een trouwjurk voor een paar tientjes aan.
Ook collega-discounter Aldi was Lidl voor. In mei kwam het met een fanwear-lijn met t-shirts, boxershorts en... badslippers. Om het feest compleet te maken had Aldi tijdelijk ook merchandise van de eigen merken in de schappen, zoals badslippers van Aldi-pilsmerk Schultenbräu.
Toch is het ook voor Lidl (spreek uit: Lie-del) niet de eerste keer. Biemans: 'Vorig jaar waren de Lidl-fanwear-sokken een groot succes. Daarom is de collectie dit jaar uitgebreid en daar zijn we trots op.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!