Overslaan en naar de inhoud gaan

Corona-campagne van Google Japan scoort hoogst op 'EMO-index'

Dit zijn de 20 campagnes die tijdens de coronacrisis de sterkste gevoelens van geluk, warmte en trots veroorzaakten.
Thank You
Google's campagne Thank You maakte het meeste los: 'De hele advertentie bestaat uit beeldmateriaal dat is opgenomen tijdens…
Thank You
Google's campagne Thank You maakte het meeste los: 'De hele advertentie bestaat uit beeldmateriaal dat is opgenomen tijdens…

De Japanse Thank You-commercial van Google heeft van alle campagnes wereldwijd het meeste losgemaakt tijdens de coronacrisis. Dat blijkt uit onderzoek van videomarktplaats Unruly, die een wereldwijde ranglijst heeft gecreëerd van de meest 'emotioneel boeiende pandemische campagnes'. De lijst kwam tot stand door de respons van kijkers over de hele wereld te meten tijdens het bekijken van reclames.

related partner content for mobile comes here

Nummer twee op de lijst is een advertentie van de regering van Singapore, Together, We Can, gevolgd door die van het Australische bureau voor Toerisme: With Love From Aus. Advertenties van Air Asia, Prudential en Colgate haalden ook de top 10. 

Om rekening te houden met verschillen in de manier waarop mensen zich over de hele wereld emotioneel uitdrukken, werden advertenties gerangschikt met behulp van Unruly's EMO Index, die de intensiteit van emotionele reacties bij het bekijken van een een advertentie meet. Unruly analyseerde de respons van maar liefst 18.499 consumenten op 52 'corona-campagnes.'

De top 20 van Unruly

Plek Uit welk land?  Campagne EMO Index (% boven het gemiddelde)
1.  Japan  Google: “Thank You”   +214% 
2.  Singapore  Gov.sg: “Together, We Can”  +124% 
3.  Australië Tourism Australia: “With Love From Aus”  +122% 
4.  Groot-Brittannië ITV: “Apart. But Never Alone”  +101% 
5.  Groot-Brittannië NHS: “Stay At Home”  +99% 
6.  Singapore  Air Asia: “Keep Fighting, China”  +92% 
7.   VS Google: “Thank You Healthcare Workers”  +91% 
=8.   Singapore  Prudential: “Together, Let’s #DOGOOD”   +86% 
=8.  Groot-Brittannië Jack Daniels: “With Love, Jack”  +86% 
10.  Singapore  Colgate: “Our Smiles Keep Us Together”   +77% 
11.  Groot-Brittannië Dove: “Courage is Beautiful”  +72% 
12.  VS Oreo: “Stay Playful”  +70% 
13.  Australië Coles: “Thank You”  +67% 
14.  Groot-Brittannië Facebook: “Never Lost”  +65% 
15.  Groot-Brittannië EE: “A Message For NHS Workers”  +64% 
16.  Groot-Brittannië Nike: “You Can’t Stop Us”  +55% 
17.   Groot-Brittannië Budweiser: “One Team”  +54% 
18.  VS Nike: “You Can’t Stop Us”  +53% 
19.  VS Walmart: “Heroes”  +49% 
20.  Duitsland BfG: “Danke für Ihre Unterstützung”  +48% 

Volgens Sam Ho van Unruly Singapore is de intensiteit van emotionele reacties bij Japanse consumenten op advertenties doorgaans 50% lager dan het mondiale gemiddelde. Het is dus verrassend dat Thank You op nummer 1 staat. 'De hele advertentie bestaat uit beeldmateriaal dat is opgenomen op tijdens videogesprekken, waardoor de campagne enorm authentiek is.'

'Het gevoel van empowerment wordt versterkt door de structuur en inhoud van de video. Google krege het voor elkaar dat zijn branding aanwezig was tijdens de emotionele piekmomenten, zonder de stroom van de advertentie te onderbreken. Op die manier kon het bedrijf laten zien hoe zijn services worden gebruikt om anderen te helpen tijdens de crisis, zonder de situatie uit te buiten. Dat alles komt samen in een video die gevoelens van verbazing, warmte en trots veroorzaakt.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in