KPN is Sponsor van het Jaar

KPN is donderdag tijdens het SponsorRingen-gala uitgeroepen tot Sponsor van het jaar.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Lange tijd was de telecomaanbieder niet of nauwelijks zichtbaar als sponsor. De komst van eerst Hans Koeleman als directeur corporate communicatie en daarna Mark Versteegen als directeur sponsoring bracht hier verandering in. ‘KPN was in maar liefst drie categorieën genomineerd’, zegt juryvoorzitter Frank Eijken. ‘Daarbij wonnen ze ook de SponsorRing Maatschappij. Hun case blonk uit en de jury was bijna unaniem.’ Eijken roemt het feit dat KPN in één jaar sponsoring breed en zo succesvol neerzet. ‘In een jaar tijd is het vanzelfsprekend geworden dat schaatssponsoring aan KPN is verbonden en niet meer aan Aegon. Ook de sponsoring door Hi van muziekfestivals is opgevallen.’

Sponsor Personality van het jaar is Matthias Scholten van RTL Nederland. Hij is sinds twee jaar directeur content en verantwoordelijk voor de RTL Televisiezenders, RTL Productions en RTL Concepts. ‘RTL Concepts heeft een vaste plaats gekregen in de hoofddirectie van RTL. Scholten zit in het hart van de strategische beslissingen. Waar sponsoring er vroeger een beetje bij hing, valt RTL Concepts nu elk jaar in de prijzen bij de SponsorRingen. De sponsoring rond The Voice of Holland is daar weer een sprekend voorbeeld van. Matthias Scholten heeft deze prijs terecht verdiend, zegt Eijken over zijn vroegere collega.

Hieronder een overzicht van alle prijzen die zijn uitgereikt, voorzien van quotes uit het jurycommentaar.

Sponsor van het Jaar:
KPN
‘Met als onderliggend thema de core-business van het bedrijf, namelijk mensen verbinden, zijn op verschillende gebieden met succes verschillende nieuwe sponsorships aangegaan of bestaande partnerships verder uitgebouwd.’

Sponsor Personality van het Jaar:
Matthias Scholten (RTL Nederland)
‘Matthias Scholten is sinds 2 jaar Directeur Content van RTL Nederland. De ex-presentator van “Over de Roooie”, is verantwoordelijk voor de strategie achter de ontwikkeling en vernieuwing van de RTL content in brede zin.’

SponsorRing Entertainment
SEAT en SEAT’s Next DJ
‘Met de sponsoring wordt voor de toch al sterke link tussen SEAT en Armin van Buuren een nieuw platform gecreëerd waarin SEAT passend en relevant aanwezig is.’

SponsorRing Maatschappij
KPN en KPN Mooiste Contact Fonds
‘Het KPN Mooiste Contact Fonds laat zien dat een bedrijf een structurele maatschappelijke bijdrage kan leveren die naadloos aansluit op het commerciële beleid, waardoor beiden bouwen aan hetzelfde sterke merk.’

SponsorRing Media
Lay’s en Maak de Smaak (RTL Nederland)
‘Lay’s brengt met de crossmediale campagne rondom Maak de Smaak het aloude fenomeen van het bedenken van een slagzin op een geheel nieuwe wijze en ander niveau naar het publiek.’

SponsorRing Sport
Liga en Team Liga
‘Team Liga is een jonge en sympathieke ploeg die zich duidelijk gepositioneerd heeft naar de doelgroep vrouwen 25-49 jaar.’

SponsorRing Innovatie
Vodafone en The Voice of Holland (RTL Nederland)
‘Door de innovatieve manier waarop Vodafone het partnership met RTL en Talpa gebruikte, maakte van The Voice of Holland hét succesprogramma van 2011.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie