Kornuit lanceert sokken, gemaakt van gerecyclede visnetten. Het biermerk zegt hiermee het belang van duurzaamheid onder de aandacht te willen brengen. Vanaf vandaag krijgen consumenten twee paar sokken bij aankoop van een krat Kornuit.
Het biermerk werkt voor de lancering van de sok samen met Healthy Seas. Deze organisatie zet zich in voor een schonere zee door op de zeebodem achtergelaten visnetten weg te halen. Healthy Seas duikt deze netten op en zet ze om in nylon om er vervolgens sokken van te laten maken.
Kornuit: 'We willen ons met deze sokken en andere projecten richten op een schonere wereld. Vandaar dat we overstappen op duurzame Point of Sale (POS)-materialen voor de presentatie van bier op de winkelvloer.'
‘Voor Kornuit hebben we ons ten doel gesteld toe te werken naar de inzet van duurzame POS-materialen en tevens 100 procent circulaire verpakkingen in 2021’, vertelt Merlinde Warners, Brand Activation Manager van Grolsch.
‘Vorig jaar hebben we een nieuw krat voor Kornuit op de markt gebracht, gemaakt van 100 procent plastic consumentenafval. En ook het plastic folie van onze sixpacks is volledig gemaakt van gerecycled plastic. Verder kijken we naar de samenwerking met onze partners en de presentatie van Kornuit op de winkelvloer.’
Kornuit zegt verder onder andere circulaire (hardcup)drinkbekers voor festivals aan te bieden en er zijn al Kornuit-zonnebrillen verschenen met een montuur van tarwestro. Verder kwam het biermerk ook met flesopeners, gemaakt van gerecyclede bierfusten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!