De Nederlandse band Kane maakt een comeback, hoewel het liever niet heeft dat we dat zo noemen. Reünie ook niet trouwens.
Het luistert nauw bij de terugkeer (mag wel) van Dinand Woesthoff en Dennis van Leeuwen, die na een stop van 10 jaar de draad weer oppakken met een zorgvuldig georkestreerde campagne.
Er zijn nieuwe nummers - gisteren verscheen de single What Are You Waiting For? – en een vierdelige documentaireserie: Kane – A Story Recorded, die vanaf deze week is te bekijken op Videoland. Ook komt er een tour en bovenop dit alles een nieuwe merkidentiteit.
Rauw randje
Branding-bureau Positivity Branding ontwikkelde samen met Woesthoff en Van Leeuwen een ‘volledig geïntegreerd merk- en communicatieconcept’ en een ‘360-branded platform’. Zelf noemt het bureau het nieuwe gezicht van Kane ‘tijdloos en toegankelijk met een rauw randje – net als de band zelf’.
Positivity Branding wilde zorgen voor een ‘opvallende uitstraling, die heden en verleden met elkaar verbindt’. Het concept dat werd ontwikkeld vormt de kern van een geïntegreerde merk-, communicatie- en contentstrategie onder de naam: 'ReKane’.
Uitgangspunt is de gloriedagen van Kane opnieuw beleven. Kernwoorden als Reunited, Relive, Rediscover, Reconnect moeten de emotie die daarbij hoort weergeven.
Er wordt een enorme hoeveelheid content gedeeld, van nooit eerder vertoond beeldmateriaal tot opnames en nieuws over de terugkeer.
Als onderdeel van het communicatieconcept ontwikkelde Positivity Branding ook het nieuwe logo, de huisstijl en het artwork voor de belangrijkste uitingen van Kane: een nieuwe single, een documentaireserie, advertenties, sociale media en het contentplatform.
De Kane-website is sinds deze week live en werd onder begeleiding van Positivity Branding ontwikkeld door Weekend Creative Agency en is een ‘360 online doorvertaling van het concept’.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!