Jumbo lanceert nieuw foodmerk met de naam Jumbo's

Jumbo zet betaalbaar kwaliteitsmerk in de markt. Hoewel het alleen in de Jumbo-supermarkten wordt verkocht is het expliciet 'géén huismerk'.

Jumbo Supermarkten lanceert zondag een nieuw, eigen foodmerk onder de naam Jumbo’s. Het nieuwe merk, waaraan volgens Jumbo een ‘jarenlange ontwikkeling’ vooraf ging,  bestaat uit een assortiment aan ‘kwaliteitsproducten en staat voor lekker, topkwaliteit én betaalbaarheid’.

De eerste Jumbo’s-producten op het schap zijn een reeks verse maaltijden, sauzen, koffie en ontbijtproducten zoals fruitspreads. Ook worden er groentespreads geïntroduceerd. Deze nieuwe productcategorie helpt het eten van extra groente ‘leuker, lekkerder en makkelijker te maken’.

Het Jumbo’s-assortiment na introductie steeds verder uitgebreid en is exclusief verkrijgbaar in alle 725 Jumbo winkels in Nederland en België.

Géén huismerk

Toch is Jumbo’s géén huismerk, ‘maar een compleet nieuw merk’, benadrukt ceo Ton van Veen van de supermarktketen. ‘Het onderscheidt zich positief van A-merken en dat tegen een scherpe prijs.’

Het nieuwe foodmerk wordt gelanceerd met een 360-graden campagne. Samen met ‘huisbureau’ Hotel l’Amour en animator Stefan Kunz zijn verschillende video’s ontwikkeld waarin alle Jumbo’s producten per productcategorie elk in een eigen wereld worden gepresenteerd. De video’s worden ondersteund met outdoor, print, social en met digitale uitingen.

In de winkels zelf pakt Jumbo uit met proefstandjes, probeerkortingen en een feestelijke aankleding. Hoewel Jumbo’s exclusief verkrijgbaar is bij Jumbo wijkt de campagne ’in alles af van de campagnes die je van Jumbo kent’, zegt Jorieke de Vries, marketingdirecteur Jumbo Supermarkten.

Koffie
Fruitspread

Handtekening

Jumbo’s is grotendeels samen ontwikkeld met de chefs van het Jumbo Foodcollege, het ontwikkel- en expertisecentrum van Jumbo en La Place. Alleen producten die met het cijfer 8+ of hoger zijn beoordeeld en dus 'als écht lekker worden gekwalificeerd', mogen het predicaat Jumbo’s dragen.

Het design van de Jumbo’s is ‘vrolijk, niet te serieus, en een tikkeltje eigenwijs’. Elke categorie heeft zijn eigen ‘wereld’ en daarmee een eigen vormgeving gekregen. Op veel verpakkingen is bovendien de handtekening van de Jumbo-familie te zien, met een persoonlijk berichtje waarom het zo lekker is.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie