ING is in Nederland en België een merkcampagne gestart met als overkoepelend thema: Je vrij voelen om te doen waar je gelukkig van wordt. De bank introduceert daarin zijn vernieuwde branding en de tagline 'do your thing'. Deze wordt wereldwijd ingevoerd, Adformatie berichtte daar als eerste over.
Deze campagne is speciaal voor Nederland en België ontwikkeld, waarbij ING zich vooral richt op merkdoelstellingen. In Nederland koppelt de bank die voor een deel aan productproposities als mobiel bankieren, wonen en zakelijke diensten.
Nieuwe look openbaart zich
De nieuwe campagne wordt de komende weken in Nederland zichtbaar in out of home (onder meer abri’s in bushokjes), TV (alleen in België), digitale buitenreclames, sociale media, online video, waaronder YouTube, streetview (ING kantoren), en via narrowcasting/piazza’s op kantoren.
Ook op de geldautomaten en uiteraard op de websites van de bank in Nederland en Belgie is de nieuwe look van het merk ING te zien.
De nieuwe campagne is in opdracht van ING ontwikkeld door Wunderman Thompson en het Belgische Mortierbrigade.