81.394 klanten maakten eind 2015 gebruik van de verschillende diensten van Knab, een groei van 98 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Het vermogen van Knab lag in december 2015 op 2,48 miljard euro.
Nieuwe particuliere klanten kwamen met name af op de hoge rente (46 procent), het innovatieve karakter (22 procent), de lage kosten (12 procent) en de service (10 procent).
Zakelijke klanten kozen voor lage kosten (57 procent), hoge rente en vernieuwendheid (beide 16 procent) en het gemak/eenvoud (8 procent).
Zowel bij particuliere als zakelijke klanten lag de klanttevredenheid hoog (resp. 87 en 89 procent).
Het aantal medewerkers groeide van 77 naar 199. Zo werd de afdeling service meer dan tweemaal zo groot.
Case: Customer Journey
Begin 2014 telde de bank de helft minder klanten. Om het tij te keren, liet de bank data- & analyticsbureau MIcompany een diepgaande analyse maken van de customer journey. Bekijk de case in het artikel '(Case) Knab groeit dankzij data-analyse'.
Infographic
Knab zette alle data in een handige infographic:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!