Dat meldt de omroep donderdag. ‘Het feit dat Humberto een hoofdrol zal vervullen in een nieuwe tv-campagne is mijns inziens niet te combineren met zijn journalistieke werk als nieuwsanchor van BNR’, aldus hoofdredacteur Sjors Fröhlich. ‘Ik begrijp de overwegingen van Humberto echter zeer goed en respecteer zijn keuze.’
Volgens BNR zijn de nieuwszender en Tan in goed overleg tot de conclusie gekomen. De presentator had zijn eigen ochtendshow. Tan: ‘Tweeënhalf jaar, elke dag zo vroeg je bed uit gaat je niet in de koude kleren zitten. Zeker als je buiten dit programma ook nog een druk werkschema hebt. Daar kwam bij dat ik tijd en ruimte nodig heb om aan de vrouweneditie van mijn boek Rondom Tan te werken. Bovendien ben ik benaderd voor een TV commercial. Een en ander is lastig te combineren.
Het is overigens niet de eerste keer dat Tan de hoofdrol speelt in een commercial. Toen hij werd aangesteld als presentator was hij nog te zien als gezicht van Gillette. Ook was hij vorig jaar nog te zien in een campagne voor Eredivisie Live en De Telegraaf. Hierover waren volgens Fröhlich al afspraken gemaakt in Tans contract, omdat hij al werkzaam was voor de voetbalzender en de commcercial niet op gespannen voet stond met zijn journalistieke vrijheid.
Het is nog niet bekend voor welk merk Tan nu op tv zal verschijnen of wie het ochtendprogramma gaat presenteren.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!