Elektronicagigant Hisense is samenwerking aangegaan met FC Straat, de grootste online en offline voetbalclub van Nederland, opgezet door straatvoetballer en storyteller Soufiane Touzani.
Hisense is één van ‘s werelds grootste fabrikanten op het gebied van televisies, koelkasten en wasmachines. Het investeert voor zijn sponsorstrategie flink in het internationale voetbal, onder meer als hoofdsponsor van de afgelopen WK’s en EK’s voetbal en als partner van Paris Saint-Germain (PSG).
Het committeert zich nu ook op lokaal Nederlands niveau aan het straatvoetbal via het YouTube-kanaal Touzani TV, waarop 1,2 miljoen jongeren zijn geabonneerd. Hiermee wil Soufiane Touzani de beweegarmoede onder jongeren terugdringen; met een gemiddelde schermtijd van 3 tot 6 uur per dag onder jongeren is de urgentie groter dan ooit.
Lees ook: Hoe de immens populaire Soufiane Touzani jongeren weer buiten laat sporten met FC Straat
Nederlands grootste straatvoetbaltoernooi
Een van de initiatieven daarvoor is FC Straat, dat samen met partners als de Cruyff Foundation en de Krajicek Foundation wordt gehouden.
Hisense sluit zich aan bij dit grootste straatvoetbaltoernooi in Nederland en tekent voor de missie om jongeren landelijk in beweging te krijgen.
Als één van de grootste leveranciers van tv’s wereldwijd weet het hoe groot de positieve impact kan zijn om jongeren via beeld te inspireren, stelt Soufiane Touzani, die zegt trots te zijn op het feit dat Hisense partner is geworden van FC Straat.’ Wij zenden content uit dat jongeren stimuleert en inspireert om te bewegen. Van ‘Watchtime naar Playtime’. De samenwerking met Hisense behoeft hierin geen uitleg.’
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!