Achter sommige ondernemingen schuilt een mooi verhaal. Zo ook bij Het Theezaakje, waarbij thee gebruikt wordt als middel om mensen een kans te bieden om de afstand tot de arbeidsmarkt te overbruggen. Met behoud van een uitkering geven zij mensen de kans om naar een betaalde baan of passende opleiding toe te werken.
Toch is er iets wat niet helemaal in goede aarde valt bij sommigen: de creatieve thee-namen van de verschillende soorten thee. Het werd een gespreksonderwerp op Twitter, maar Het Theezaakje schroomt het niet om daar zelf op te reageren.
1. Mick stuitte op de verpakkingen van Het Theezaakje en werd er alles behalve enthousiast van.
Zojuist met kokend bloed van de blinde woede een aantal minuten schuimbekkend en tierend bij dit schap thee doorgebracht. Nu weer lekker naar huis. pic.twitter.com/xE75ObIoPH
— Mick Johan (@mickjohan) October 25, 2021
2. Meerdere Twitteraars zijn het met hem eens.
ellende
— Tim Hofman (@debroervanroos) October 25, 2021
Dit gaat zelfs mij te ver
— Evert Kwok (@evertkwok) October 25, 2021
‘Decollethee.’ Wat een hel.
— Myrthe Hilkens (@MyrtheHilkens) October 25, 2021
3. En dat leidt al snel tot een hoop flauwe woordgrappen.
Theering zeg!?
— ǝuıɯɐʇıʌǝuıu@ ( •_•) (@ninevitamin) October 25, 2021
Thé vert.
— debontjas (@debontjas) October 25, 2021
4. Sommigen nemen het op voor Het Theezaakje. Zij kunnen de humor wel waarderen.
Het Theezaakje is juist een fantastisch bedrijf. Gestart en tot stand gekomen door crowdfunding. Er werken mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Niks dure marketing!!! https://t.co/TPT0mO3v0C
— Trees Overhein (@Trees24) October 25, 2021
Waarom werd je zo boos? Ik vind ze wel grappig.
— _Ann_ (@A_n_n_32) October 25, 2021
5. De kritiek is Het Theezaakje niet ontgaan, ze aarzelen dan ook niet om te reageren.
Hé @mickjohan jammer dat je niet vrolijk wordt van onze grappen. Neem het allemaal niet te serieus.Het is thee met een knipoog maar voor een goede zaak. En als thee je niet bevalt, we hebben ook koffie! ‘Koffie voor in je mik’ net wat voor jou. Nee grapje.
— Het Theeza(a)kje (@Hettheezaakje) October 25, 2021
6. Dat vindt Gerdie een goede zet.
Humor is blijkbaar niet voor iedereen te begrijpen. Jammer, de wereld wordt er een stuk vrolijker van!
— gerdie bosch (@gerdiebosch) October 25, 2021
7. En dus doet Het Theezaakje er nog een schepje bovenop.
Onze Cabarethee doet wonderen! Maar ja als je boos weg loopt kan alleen Namasthee je nog redden, als je niet de grote gang er in hebt door de Hoppathee. Wij duiken nu in ieder geval in de Bedsthee, slaap lekker
— Het Theeza(a)kje (@Hettheezaakje) October 25, 2021
8. Eind goed, al goed.
Leuk TEAm zit erachter!
— Paul Klee* (@LeCassius) October 25, 2021
In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Marije Klomp.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!