Herwin van den Berg op DWWA: 'Marketing is het werven, vullen en binden van klanten'

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Gisteren was en kwam Heineken dat er een eigen creditcard met RFID aankomt.

Nu nog iets meer Herwin van den Berg (marketing directeur Heineken Nederland): 'Of de Heineken-card een succes wordt of niet, of het goed is of fout, dat weten we niet. Maar we proberen het wel gewoon.'

Over de inzet van de media: 'Als je goed kijkt dan zie je dat we ons bereik ook wel met tv alleen halen. Daar hebben we al die andere media niet voor nodig. Maar het gaat er ook om hoe we onze brand equity kunnen versterken. En daar heb je al die andere media en initiatieven wel voor nodig. Maar eigenlijk gaat het ook helemaal niet over spending.
'Het gaat over het claimen van aandacht. Ik denk wel dat we steeds meer van mainstream naar mystream gaan. Hoe zorg ik er voor dat mensen iets hebben met Heineken? Marketing is toch niet meer dan het werven, vullen en binden van klanten.'

Over de strategie van Heineken:

'Je moet niet meer denken aan communicatie-push, maar aan experience-pull.'

'Je moet beginnen met entertainen, en je dan pas bekend maken'.

'Niet technologie, maar creativiteit connects'.

'Het helpt daarbij dat mensen van je merk houden'.

Over de kennis van interactieve marketing:

'We weten nog niet zo veel. Maar ik weet wel dat de mooie, oude beelden niet meer werken. Het is een gevecht om aandacht. En dan red je het niet met de huidige benadering. We moeten echt nadenken over search en communities.

'Dat doen we door onder andere met een eigen creditcard te komen met RFID-chip. Zo zijn mensen herkenbaar en benaderbaar voor ons. Als je naar het voetballen gaat kun je verrast worden door een VIP-behandeling omdat je door die RFID-chip herkend wordt.

'Heineken.nl wordt ook helemaal omgegooid. De Heineken-card wordt gekoppeld aan de site.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie