ABOUT YOU scoort met retail media

‘campus take-over’-campagne via SPAR university blijkt succesvol.

ABOUT YOU display bestaande uit 4 schermen

Topmerken tegen scherpe prijzen

Een blik op de website of app laat zien dat ABOUT YOU scherpe prijzen biedt voor topmerken als Ralph Lauren, Tommy Hilfiger en hun eigen label Only & Sons. Ik was verbaasd over de hoge kortingen op merken van dit kaliber en de zorg waarmee het assortiment is samengesteld. Dit weekend stelde ik een groep tweedejaars studenten (vrienden van mijn zoon) uit Delft en Rotterdam de vraag: "Wat vinden jullie van ABOUT YOU en hun collectie?" Hoewel deze jongens vrij nonchalant overkomen, bleek hun interesse in kleding en er goed uitzien groot. En wat bleek? Vrijwel iedereen had al eens besteld bij ABOUT YOU. Vooral de grote merken tegen korting, zoals Ralph Lauren, zijn populair, met name de truien, shirts en enkele specifieke broeken. Het enige dat volgens hen ontbrak: 'Pockies' onderbroeken. Deze onderbroeken blijken met name in Rotterdam een must

Groeiend onder studenten

ABOUT YOU blijkt dus een schot in de roos bij studenten. Dat werd bevestigd toen het mediabureau Media Reverse interesse toonde om het merk te promoten via SPAR university, de marktleider in campuscommunicatie. Voor een scherpe prijs is het mogelijk om op deze manier een maand lang zo’n 850.000 studenten te bereiken via grote schermen bij koffieautomaten, lunchafdelingen en afrekenpunten, en via de populaire SPAR University-app, waar studenten kortingen kunnen incasseren. Kelly de Heij (Media Director bij Media Reverse): “bij Media Reverse geloven we in mass targeting. En de activatie van het SPARuniversity campusnetwerk is daarvan een uitstekend voorbeeld”. 

Screenshot van de app display SPAR University-app.

Afbeelding
3.	Screenshot van de app display
ABOUT YOU campus take-over’-campagne
ABOUT YOU campus take-over’-campagne

Campus take-over

Het merk ABOUT YOU begrijpt dat social media aanvulling nodig heeft met zichtbaarheid in de "echte wereld." Daarom werd er enthousiast gereageerd op deze ‘campus take-over’-campagne. De creatie is echt opvallend zonder storend te zijn en brengt de boodschap van een kortingscode perfect over. Mensen die mij kennen van MeMo2 weten dat ik geregeld kritisch ben op creaties, maar deze is eigentijds en subtiel tegelijkertijd. Sterker nog, Ilona Bloch (Mede-eigenaar SPARuniversity); “ik bezoek vrijwel elke week een of meerdere van onze 13 locaties. Als ik dan kijk naar hoe studenten reageren op deze campagne, dan zie ik verdacht veel studenten die even een fotootje maken van de kortingscode aan de rechterkant van onze megascreens (zie hoofdvisual). Of ze die voor zichzelf gebruiken of doorsturen naar vrienden, jaarclub, dispuut of huis, dat zullen we straks zien”.

We hebben RetailMedia.One ooit opgericht voor precies dit soort campagnes. Een echte campus take-over van een prachtig modemerk met effectieve targeting middels een omnichannel aanpak. De maand November is extra druk. Met intensief winkelbezoek en app-gebruik kunnen we succes bijna garanderen. Echt uit het boekje.”
Mark Stockx (Partner RetailMedia.One)

Wil je ook met jouw merk of recruitmentcampagne impact maken bij 850.000 studenten op Nederlandse campussen? Mail naar Reinout@RetailMedia.One of Noor@RetailMedia.One.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →