Topmerken tegen scherpe prijzen
Een blik op de website of app laat zien dat ABOUT YOU scherpe prijzen biedt voor topmerken als Ralph Lauren, Tommy Hilfiger en hun eigen label Only & Sons. Ik was verbaasd over de hoge kortingen op merken van dit kaliber en de zorg waarmee het assortiment is samengesteld. Dit weekend stelde ik een groep tweedejaars studenten (vrienden van mijn zoon) uit Delft en Rotterdam de vraag: "Wat vinden jullie van ABOUT YOU en hun collectie?" Hoewel deze jongens vrij nonchalant overkomen, bleek hun interesse in kleding en er goed uitzien groot. En wat bleek? Vrijwel iedereen had al eens besteld bij ABOUT YOU. Vooral de grote merken tegen korting, zoals Ralph Lauren, zijn populair, met name de truien, shirts en enkele specifieke broeken. Het enige dat volgens hen ontbrak: 'Pockies' onderbroeken. Deze onderbroeken blijken met name in Rotterdam een must.
Groeiend onder studenten
ABOUT YOU blijkt dus een schot in de roos bij studenten. Dat werd bevestigd toen het mediabureau Media Reverse interesse toonde om het merk te promoten via SPAR university, de marktleider in campuscommunicatie. Voor een scherpe prijs is het mogelijk om op deze manier een maand lang zo’n 850.000 studenten te bereiken via grote schermen bij koffieautomaten, lunchafdelingen en afrekenpunten, en via de populaire SPAR University-app, waar studenten kortingen kunnen incasseren. Kelly de Heij (Media Director bij Media Reverse): “bij Media Reverse geloven we in mass targeting. En de activatie van het SPARuniversity campusnetwerk is daarvan een uitstekend voorbeeld”.
Screenshot van de app display SPAR University-app.
Campus take-over
Het merk ABOUT YOU begrijpt dat social media aanvulling nodig heeft met zichtbaarheid in de "echte wereld." Daarom werd er enthousiast gereageerd op deze ‘campus take-over’-campagne. De creatie is echt opvallend zonder storend te zijn en brengt de boodschap van een kortingscode perfect over. Mensen die mij kennen van MeMo2 weten dat ik geregeld kritisch ben op creaties, maar deze is eigentijds en subtiel tegelijkertijd. Sterker nog, Ilona Bloch (Mede-eigenaar SPARuniversity); “ik bezoek vrijwel elke week een of meerdere van onze 13 locaties. Als ik dan kijk naar hoe studenten reageren op deze campagne, dan zie ik verdacht veel studenten die even een fotootje maken van de kortingscode aan de rechterkant van onze megascreens (zie hoofdvisual). Of ze die voor zichzelf gebruiken of doorsturen naar vrienden, jaarclub, dispuut of huis, dat zullen we straks zien”.
Wil je ook met jouw merk of recruitmentcampagne impact maken bij 850.000 studenten op Nederlandse campussen? Mail naar Reinout@RetailMedia.One of Noor@RetailMedia.One.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!