'Een reset van het economische- en financiële landschap, veranderende rollen voor overheden, digitalisering en globalisering van kennis, nieuwe uitdagingen voor organisaties, hun leiders en werknemers vormen de aanleiding voor een herpositionering’, aldus TIAS. 'Organisaties, leidinggevenden, managers en professionals zijn op zoek naar nieuwe visies, verantwoordelijkheden, samenwerkingen, kennis en vaardigheden.'
Volgens prof. Kees Koedijk, Dean en Director van TIAS zijn organisaties meer en meer op zoek naar business with a purpose: ‘naast de harde business metrics en doelstellingen gaat het ook steeds meer om het vinden van businessoplossingen voor maatschappelijke problemen, bijvoorbeeld in de gezondheidssector, bij energievraagstukken en milieuproblemen. Economische groei en winst gaan hand in hand met sociale vooruitgang. Bedrijfsleven, overheden en kennisinstellingen zullen nauwer met elkaar moeten samenwerken. Deze nieuwe context deed ons mede besluiten onze naam te wijzigen in TIAS School for Business and Society.’.
De herpositionering heeft het afgelopen jaar geleid tot nieuwe onderzoeksprogramma’s, opleidingsprogramma’s en samenwerkingen met overheden en bedrijfsleven. De nieuwe generatie managers en studenten heeft in toenemende mate een internationale focus en een behoefte aan internationale opleidingsprogramma’s. Jaarlijks verwelkomt TIAS business school deelnemers uit 25 verschillende landen. Koedijk: ‘China is daarbij een belangrijk speerpunt voor TIAS. Doordat steeds meer Chinese bedrijven wereldwijd zaken gaan doen, hebben deze professionals en organisaties kennis nodig van die nieuwe markten en vaardigheden nodig om daarin succesvol te opereren. TIAS heeft de ambitie een brug te slaan tussen China en rest van de internationale zakelijke wereld.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!