Heineken Music zet in op podcasting
Een podcast is een radio-opname in MP3-format die via een RSS-feed beluisterd wordt op een MP3-speler. De naam podcast is ontleend aan de iPod, de bekende MP3-speler van Apple.
Interactief marketingbureau Qi heeft een podcast voor Heineken Music ontwikkeld. Heineken Music organiseert onder andere dance-evenementen en festivals. Dat zorgt volgens de bierbrouwer voor een constante stroom aan content (denk aan interviews, muziek en liveverslagen). Heineken wil deze content nu in de vorm van podcasts aanbieden aan zijn consumenten. Op de eerste podcast kunnen internetters een interview met DJ Daniele Davoli beluisteren.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaVolgens Heineken past podcasten goed bij Heineken Music. Heineken is naar eigen zeggen het eerste grote merk dat podcasting inzet als marketingcommunicatiemiddel.
Jeroen de Bakker van Qi verwacht veel van podcasting als marketingmiddel, maar wacht met verder commentaar tot na de verspreiding van het gezamenlijke persbericht, aanstaande dinsdag.
Lees meer over podcasting op Wikipedia, of op de podcasting website van Adam Curry , waarop een kort overzicht te lezen is over de ontwikkeling van podcasting.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid