Doubleclick: online advertising wordt volwassen, want voorspelbaar


Volgens het rapport is bijna de helft (43 procent) van alle aangeboden online advertenties van het 'Rich Media'-type, een aandeel dat in de loop van 2004 vrij stabiel bleef.
Steeds meer advertenties worden met frequentiebeperking aangeboden. De zogenaamde 'frequency cap' zorgt er voor dat het aantal malen dat een unieke bezoeker een welbepaalde advertentie te zien krijgt, beperkt wordt. Momenteel geldt dit nog maar voor 16 procent van het advertentie-aanbod, aldus DoubleClick.
De klassieke banner is nog steeds goed voor een kwart van het aantal advertenties maar het aandeel loopt terug. Grote formaten zijn duidelijk in opmars. De leader board is het tweede meest gebruikte formaat (9,3 procent) gevolgd door de 'smalle' (120 x 600 pixels) en de 'brede' (160 x 600 pixels) skyscraper, respectievelijk goed voor 5,6 en 4,4 procent. Het aantal 'clicks' blijft fluctueren, maar DoubleClick stelde toch vast dat de specifieke plaats en de creatieve intentie een belangrijker rol spelen dan het formaat. Voor de standaard banner is de gemiddelde clickratio 0,17 procent. De interstitials (550 x 480 pixels) leveren met 0,80 procent het hoogste doorklikpercentage op. De 'Post-Impression Impact' blijft een veelvoud van de 'Post Click Impact'. De 'view-through' is de meting die de online conversie raamt binnen een bepaalde tijdsperiode en die resulteert uit het feit dat een gebruiker de advertentie ziet, maar er nooit op klikte. Volgens de vaststellingen van DoubleClick ligt de conversie van de view-through vijf maal hoger dan die van de click-through.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: 6minutes
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid