Overslaan en naar de inhoud gaan

Doubleclick: online advertising wordt volwassen, want voorspelbaar

Online advertising, lange tijd als heel wisselvallig ervaren, vertoont steeds meer voorspelbare karakteristieken. Dat wijst op de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens het rapport is bijna de helft (43 procent) van alle aangeboden online advertenties van het 'Rich Media'-type, een aandeel dat in de loop van 2004 vrij stabiel bleef.
Steeds meer advertenties worden met frequentiebeperking aangeboden. De zogenaamde 'frequency cap' zorgt er voor dat het aantal malen dat een unieke bezoeker een welbepaalde advertentie te zien krijgt, beperkt wordt. Momenteel geldt dit nog maar voor 16 procent van het advertentie-aanbod, aldus DoubleClick.

related partner content for mobile comes here

De klassieke banner is nog steeds goed voor een kwart van het aantal advertenties maar het aandeel loopt terug. Grote formaten zijn duidelijk in opmars. De leader board is het tweede meest gebruikte formaat (9,3 procent) gevolgd door de 'smalle' (120 x 600 pixels) en de 'brede' (160 x 600 pixels) skyscraper, respectievelijk goed voor 5,6 en 4,4 procent. Het aantal 'clicks' blijft fluctueren, maar DoubleClick stelde toch vast dat de specifieke plaats en de creatieve intentie een belangrijker rol spelen dan het formaat. Voor de standaard banner is de gemiddelde clickratio 0,17 procent. De interstitials (550 x 480 pixels) leveren met 0,80 procent het hoogste doorklikpercentage op. De 'Post-Impression Impact' blijft een veelvoud van de 'Post Click Impact'. De 'view-through' is de meting die de online conversie raamt binnen een bepaalde tijdsperiode en die resulteert uit het feit dat een gebruiker de advertentie ziet, maar er nooit op klikte. Volgens de vaststellingen van DoubleClick ligt de conversie van de view-through vijf maal hoger dan die van de click-through.

Bron: 6minutes

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in