Overslaan en naar de inhoud gaan

Global 500

Afgaande op de bedrijfsresultaten van de 500 grootste ondernemingen ter wereld, raken we uit de economische crisis.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor de derde keer op rij is Wal-Mart de nummer 1 op de Fortune Global 500-lijst. Deze logistiek-kampioen realiseerde in 2003 een opbrengst van ruim 263 miljard dollar. De verrassende runner-up is BP, dat spectaculair stijgt van 5 naar 2. BP’s revenuen stegen met 30 procent naar 232,5 mld. dollar. Exxon Mobil blijft op 3 staan, Shell blijft op 4, GM zakt van 2 naar 5. ’s Werelds meest winstgevende bedrijf is Exxon (netto-inkomsten 21,5 mld.). De grote verliezers zijn de Japanse handelsgiganten, zoals Mitsubishi, Mitsui en Itochu. Mitsubishi bijvoorbeeld kelderde van de 10de naar de 389ste plaats. Europa’s grootste onderneming is dus BP. Shell in Europa staat op 2, gevolgd door DaimlerChrysler, Total, Allianz, Axa, Volkswagen, ING Groep, Siemens en op de 10de plek Carrefour. Ahold is Europa’s 13de onderneming, Fortis staat op 24, Uni-lever op 33, ABN Amro op 45.

related partner content for mobile comes here

Bron: Fortune

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in