Overslaan en naar de inhoud gaan

GLS lanceert nieuwe merkidentiteit, inclusief versimpeld logo

Pakketdienst GLS ondergaat een rebranding, verzorgd door dentsuAchtung! Dit verandert er nu en volgend jaar.
GLS
© GLS
GLS
© GLS

Pakketdienst GLS ondergaat momenteel een rebranding. De nieuwe merkidentiteit is ontwikkeld door dentsuAchtung!, dat eerder dit jaar de pitch voor het globale GLS-account won. Doel van de rebranding is het aanscherpen van GLS' strategische positionering. De uitrol van de rebranding is net gestart en zal volgend jaar breder onder de aandacht komen met een nieuwe, wereldwijde introductiecampagne. 

related partner content for mobile comes here

Zo verandert de GLS-uitstraling

De blikvanger van de GLS-rebranding is een nieuw, versimpeld logo waar de bekende GLS-pijl in verwerkt is. Het logo gebruikt andere kleuren blauw en geel, aangevuld met andere (accent)kleuren. GLS wil met zijn nieuwe merkidentiteit uitstralen dat het niet zomaar pakketten van A naar B stuurt, maar pakketten van de ene persoon naar de andere persoon stuurt. 

Strategy director Gerben van der Zwaard: 'Uiteindelijk gaat pakketbezorging niet over de pakketjes zelf of de logistieke operatie die erachter zit. Waar het om draait is dat wat er in de pakketten zit; het is nooit zomaar een pakketje. Of het nou het kerstkado van je oma of de bevoorrading van een winkel is, GLS bezorgt datgene waar mensen met een goede reden op zitten te wachten. Dat klinkt misschien vanzelfsprekend, maar in de praktijk lijken veel bezorgdiensten dat dikwijls te vergeten.'

GLS
GLS

Van vrachtwagens tot dozen

De nieuwe merkidentiteit is niet alleen zichtbaar in het vernieuwde logo, maar straks in alle GLS-uitingen. dentsuACHTUNG! rolt de rebranding nu uit naar alle fysieke en digitale touchpoints. Zo komen het nieuwe GLS-logo en de bijbehorende kleuren op alle veertigduizend vrachtwagens, containers en bezorgbusjes en op GLS-dozen en de kleding vanGLS-medewerkers. Ook de GLS-website krijgt een update. 

Volgend jaar start dentsuAchtung! een wereldwijde introductiecampagne om de nieuwe GLS-identiteit onder de aandacht te brengen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in