GlastuinbouwPR is direct begonnen met een enquête onder mensen in de sector: vinden zijn een centrum dat zich bekommert om het imago en beeld van de glastuinbouw noodzakelijk?
De meeste respondenten vinden dat de Nederlandse glastuinbouw positief in beeld moet blijven en dat de in jaren opgebouwde waardering moet worden gekoesterd. De waarde van PR scoort een 8,4 waarbij scholieren, de pers en politieke en maatschappelijke organisaties de belangrijkste doelgroepen moeten zijn.
De ondervraagden vinden een gezamenlijke strategie en boodschap, campagnes en stelselmatige informatievoorziening nodig, en dus ook budget. Bestaande activiteiten als Kom in de Kas en Klas in de kas zijn daarmee te versterken.
GlastuinbouwPR gaat dit najaar in gesprek met bestuurders van organisaties. Uit die gesprekken moeten organisatorische en financiële haalbaarheid naar voren komen. Eind dit jaar wil GlastuinbouwPR daar duidelijkheid over hebben.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!