Fastfoodketen Wendy’s burnt bedrijven de pan uit op National Roast Day

Het meest opmerkelijke werk op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.

Fastfoodketen Wendy’s staat al jaren bekend om haar grappige, maar grove Twitter-humor. Humor die vaak ten koste gaat van anderen. Deze week vierde Wendy’s National Roast Day, met de oproep om je te laten roasten door het hamburgerrestaurant. De beledigingen werden zo uit de mouw geschud en honderden bedrijven boden zich vrijwillig aan om eens goed beledigd te worden. Een uniek staaltje community management en marketing waar maar weinig social media managers mee weg komen.

Wendy’s vraagt op Twitter wie er graag geroast wil worden.

De reacties stromen binnen en grote bedrijven staan in de rij voor Wendy’s lines.

Ze is niet bang om je ego te schaden.

Geen belediging gaat te ver voor Wendy’s.

Auch.

Wendy’s is geen fan van virtual reality en maakt dat even duidelijk.

Wat een smakeloze grap.

Hun concurrent McDonald's gaat ongevraagd ook even ten onder.

Jup, zelfs over crackers valt er iets te zeggen.

Tot slot hoeft Wendy’s niet cold turkey te stoppen want haar roasts gaan het hele jaar door.

In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Marije Klomp.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie