Fastfoodketen Wendy’s staat al jaren bekend om haar grappige, maar grove Twitter-humor. Humor die vaak ten koste gaat van anderen. Deze week vierde Wendy’s National Roast Day, met de oproep om je te laten roasten door het hamburgerrestaurant. De beledigingen werden zo uit de mouw geschud en honderden bedrijven boden zich vrijwillig aan om eens goed beledigd te worden. Een uniek staaltje community management en marketing waar maar weinig social media managers mee weg komen.
Wendy’s vraagt op Twitter wie er graag geroast wil worden.
De reacties stromen binnen en grote bedrijven staan in de rij voor Wendy’s lines.
10 pc for 1 bar seems like a bad trade. #NationalRoastDay
— Wendy’s (@Wendys) January 12, 2022
Ze is niet bang om je ego te schaden.
Clicking your pfp was a literal jump scare. #NationalRoastDay
— Wendy’s (@Wendys) January 12, 2022
Geen belediging gaat te ver voor Wendy’s.
You’re what parents give their kids to keep them from drinking. #NationalRoastDay
— Wendy’s (@Wendys) January 12, 2022
Auch.
You're sorta like Bowser in Smash, nobody's first choice, nobody's second choice, but also nobody's third choice.
— Wendy’s (@Wendys) January 12, 2022
Wendy’s is geen fan van virtual reality en maakt dat even duidelijk.
I don’t need a $300 headset to help me run into my furniture.
— Wendy’s (@Wendys) January 12, 2022
Wat een smakeloze grap.
When adding milk makes you taste better, you're doing it wrong. #NationalRoastDay
— Wendy’s (@Wendys) January 12, 2022
Hun concurrent McDonald's gaat ongevraagd ook even ten onder.
Somehow not the worst clown based fast food restaurant.#NationalRoastDay
— Wendy’s (@Wendys) January 12, 2022
Jup, zelfs over crackers valt er iets te zeggen.
You did it. You managed to make a cracker that taste the same 10 years after you open the box. #NationalRoastDay
— Wendy’s (@Wendys) January 12, 2022
Tot slot hoeft Wendy’s niet cold turkey te stoppen want haar roasts gaan het hele jaar door.
Ok...#NationalRoastDay pic.twitter.com/CKVmF5X8iW
— Wendy’s (@Wendys) January 12, 2022
In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Marije Klomp.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!