Onder de titel 'Namespotting' verzamelen merknamenspecialist Hans Prummel (De Naamafdeling) en mediaondernemer Richard Otto (Tens Media) al jaren de leukste, merkwaardigste en slimste merk- en bedrijfsnamen. Elk jaar kiezen zij samen met een jury die bestaat uit professionals die zich bezighouden met merken en merknamen de Naam van het Jaar.
Fairf is dit jaar verkozen tot Naam van het Jaar. Dit is een duurzame verf & lak op waterbasis met een plantaardig bindmiddel. Duurzame verf van Fairf wordt in Nederland geproduceerd in een fabriek die draait op zelf opgewekte energie van zonnepanelen. Online bestellingen worden in grote steden per fiets rondgebracht om het milieu niet te belasten. Daarnaast gaat er een deel van de opbrengst naar creatieve ondernemers in ontwikkelingslanden.
'Fairf is een mooie slimme naam in een tijd waarin eerlijke producten en duurzame producten massaal door de consument worden omarmd', aldus jurylid Henkjan Smits.
Dit is de Top-10 van 2019:
- Fairf Duurzame verf
- BAKR. Marokkaanse bakker
- De Blokkenpiloot Lego-winkel
- Surelock Homes Slotenmaker
- Yogaatielekker Yoga
- Mooie Boules Jeu de boules-foodhallen
- De Vleesch Lobby Restaurant van Vegetarische Slager
- Bofkont Ondergoed voor mannen
- Kleedvermaak Tweedehands kleding
- Onder de Knie Pedicure en voetverzorging
De jury van de 2019-editie bestond uit:
- Henkjan Smits (presentator NPO Radio 5/ Trainer Business X-Factor)
- Susanne van Nierop (hoofdredacteur Adformatie)
- Hans Prummel (eigenaar De Naamafdeling)
- Evelien Udo (jurist Rise merkenbureau)
- Kakhiel (internetfenomeen)
- Danny Membre (eigenaar RUMAG)
- Nicolette Hulsebos (uitgever Fonk)
- Iris Hermans (redacteur Metro)
- Richard Otto (eigenaar Tens Media en Spreekbuis.nl)
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!