Cilesta van Doorn: 'Een duidelijke missie zorgt dat iedereen wil meedoen’
Mis je Nederland wel eens?
Lacht: ‘Londen is een stad zo groot als de provincie Utrecht – in dat opzicht mis ik Nederland soms wel. Qua leefruimte. Ik fiets hier veel naar kantoor en naar ons bureau, adam&eveDDB, en dan heb je helaas wel een mondkapje nodig. Maar,’ zegt ze met een twinkeling in haar ogen, ‘dit was een kans die ik niet voorbij kon laten gaan. Ik wilde altijd nog een keer met mijn gezin in het buitenland wonen en toen ik de vacature op LinkedIn zag, via mijn oude baas Jeff Dodds (ex-ceo Tele2 Nederland, nu coo Virgin Media), schreef ik hem: “My heart just skipped a beat, it’s me your looking for”. 'Na een zware sollicitatieprocedure ben ik hier anderhalf jaar geleden begonnen. Voor onbepaalde tijd. Ik ben een local hire zoals ze dat noemen; ik ben hier niet als expat. (Van Doorn mag van hogerhand niets zeggen over Brexit, red.) 'Ik heb echt met pijn in mijn hart afscheid genomen, maar ik wist al dat Tele2 zou worden overgenomen door T-mobile. De “reis” met mijn eigen team, Indie en de campagne “Niet omdat het moet” zat erop. Ik ben nog steeds ontzettend trots op het merk dat Tele2 geworden is en had graag nieuwe “fun rebel”-stappen meegemaakt, maar zo gaat het. Het meest interessante mediamerk van het moment vind ik Talpa Network, met al die verschillende zenders, dat in Nederland bovendien de concurrentie aan wil gaan met Netflix. Zo’n grote vraag, hoe positioneer je die? Daar gaat mijn hart sneller van kloppen. Ooit ga ik terug naar Nederland, maar alleen als zich iets bloedinteressants aandient.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid