Facebook heeft aangekondigd zijn advertentieproducten te gaan versimpelen. Aan het einde van het jaar moet het aantal opties gehalveerd zijn.
Foto: De advertenties moeten consistenter worden
Facebook biedt op dit moment 27 verschillende advertentiemogelijkheden aan. Daarvan wil het minstens dertien elimineren. Het sociale netwerk maakt deze beslissing op basis van de feedback die het van marketeers heeft ontvangen. Daaruit bleek dat de mogelijkheden te ingewikkeld zijn en teveel op elkaar lijken.
Zo kunnen marketeers een meerkeuzevraag stellen, maar ook een vraag stellen bij een foto. Exit optie meerkeuzevraag, aldus Facebook. Ook de mogelijkheid om met een aanbieding te adverteren bleek minder effectief te zijn dan een directe link naar de webshop van een merk, waarmee de aanbieding ook kan worden gecommuniceerd. Daarnaast worden alle advertenties vanaf het najaar voorzien van sociale context, zodat speciale sponsored stories niet meer nodig zijn.
Ten slotte wil Facebook de advertenties consistenter maken en minder formaten aanbieden. Dit zou het makkelijker moeten maken voor adverteerders die meerdere campagnes willen uitrollen of willen uitproberen welke creatie het beste resultaat behaalt. Met deze verandering wil Facebook eind juni al starten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!