Nederlands keukenapparatuurmerk Etna introduceerde deze zomer in samenwerking met Volkswagen een retrokoelkast, geïnspireerd op de VW hippiebus uit de jaren ’60. Etna spreekt van ‘de meest reislustige koelkast ooit’, en dat in een periode waarin reizen voor de meeste mensen een no-go-area was.
De special-edition-koelkast kost 1849 euro. Etna biedt de retrokoelkast ook zonder VW Bulli-design aan voor 1049 euro. De koelkast wordt overigens alleen in Nederland verkocht.
Op reis in je huis
De eerste batch van 130 stuks was volgens Etna binnen no-time uitverkocht en dat wijt het aan zijn uitgekiende marketingcase. De boodschap van de introductiecampagne luidde ‘haal het avontuur in huis’. Inge Jentink, marketeer bij Etna, zegt met de campagne het gevoel te hebben willen creëren dat je ook thuis vrijheid en blijheid kan creëren. ‘Met de Etna Bulli creëren we daarom een gevoel van op reis zijn in je huis.’
On hold
Etna zette een online kick-off-campagne uit, waarbij ‘early bird tickets’ gekocht konden worden. Kort daarna werd er een pr-campagne uitgerold om traffic naar de website en de dealers te genereren. Omdat de eerste batch Bullies snel was uitverkocht, werd de campagne on hold gezet en in juli weer gecontinueerd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!