Het einde van de schoolvakantie nadert en Bol.com probeert daarop in te haken met zijn nieuwste commercial.
De film - uiteraard voorzien van de kenmerkende 'Bol.com-voice over' - toont een bonte verzameling 'user-generated content', waarin scholieren en studenten hun studiematerialen op een wel heel orginele manier weten te gebruiken.
Geschoten met smartphones
'Om het echte "prank"-gevoel over te brengen, zijn alle video's uit de commercial geschoten met camera's van mobiele telefoons en tablets', aldus Peter Drent, PR Director van Etcetera. 'We hebben gefilmd in twee echte studentenhuizen en een school in Amsterdam. De studenten hebben tijdens de opnames wel bijdragen met aanvullende ideeën, waarvan er uiteindelijk ook onderdelen in de commercial terecht zijn gekomen.'
De commercial is vanaf deze week te zien op televisie en online.
Credits
Bureau: Etcetera
Creatie Wouter Voges, Jeroen van der Sluis, Massimo van der Plas, Raymond van Schaik, Maarten Remmers
Strategie Olaf Arkauer
Account Pim Beekman, Anouk Muysson
Producer bureau Marieke Prette, Thamara van Trappe
Productiemaatschappij Czar
Regisseur Jelmar Hufen
Producer Carolien Eversdijk
Camera (DOP) Tibor Dingelstad
Postproductie Ambassadors
Editor Wouter van Luijn
Geluidsstudio Earforce
Opdrachtgever: Bol.com
Verantwoordelijk bij klant Willem-Jan Lems, Marianne Segeler, Eveline Eberhardt