Zes maanden na zijn aantreden vindt Murray de tijd rijp om Draftfcb te vereenvoudigen tot FCB (Foote, Cone & Belding). Draft en FCB, vroeger twee bureaumerken, werden zeven jaar geleden samengevoegd. De merken zijn volgens Murry één geworden.
Het internationale FCB zal in lokale markten wel een lokaal tintje krijgen. Onder meer door de vestigingsplaats te noemen (FCB Amsterdam). In sommige markten wordt de naam van een overgenomen bureau aan de naam FCB toegevoegd, zoals in Londen: FCB Inferno.
Het nieuwe logo wordt vandaag in gebruik genomen. Het kleurrijke ontwerp stelt de kleuren van vlaggen van landen uit de hele wereld voor. Met het diagonaal tussen de letter B en de eerste letter van de vestigigingsplaats daarna (zie logo FCB Amsterdam hieronder), wil FCB de verbinding van het wereldwijde netwerk met de lokale cultuur verbeelden. Met het lettertype van de barcode moet onderstreept worden dat FCB merken bouwt en producten c.q. diensten van de klanten verkoopt.
Murray zegt opgetogen te zijn over de toekomst van FCB: 'There’s a lot of potential here.'
Amsterdam
Jos Vis, president van - nu - FCB Amsterdam, zegt dat het wat hem betreft iets meer is dan alleen een naamsverandering. 'We zien het zelf namelijk als een ontwikkeling die de nieuwe dynamiek binnen ons bureau en de markt weerspiegelt. Vanuit die dynamiek bouwen we verder aan de business van onze klanten. Business die wij wereldwijd lokaal invullen. Omdat we geloven dat een goed gewortelde kennis van, en passie voor, cultuur belangrijke drivers zijn. Dat zie je terug in wie we zijn, hoe we met elkaar werken en de creativiteit die we leveren.'
Vis vervolgt: 'Binnen FCB Amsterdam dagen we elkaar uit met de vraag: “Wat ga jij vandaag veranderen om ons werk beter te maken?” Want onze wereld vraagt om dynamiek in mensen, mentaliteit en processen. Onze nieuwe huisstijl symboliseert die dynamiek.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!