Het lifestylemerk Bento wordt partner van Dopper in Brazilië. Eerder dit jaar is deze formule, door het Amerikaanse tijdschrift Design Retail uitgeroepen tot één van de grootste innovators binnen de retailindustrie. Bento heeft het concept ‘mobile food’ in Brazilië op de kaart gezet door moderne lunchboxen en drinkflessen te combineren met een strak winkelconcept.
‘Bij Dopper gaat het om het maken van impact’, aldus Merijn Everaarts, oprichter van Dopper. ‘Er is nog zoveel te doen, wat betreft de bewustwording over single-use plastic vervuiling en de toegang tot schoon drinkwater. Het is van de zotte dat in het land met de grootste zoetwater reserves in de wereld geen goede toegang is tot schoon drinkwater.’
Plastic Madonna
Voorafgaand aan de officiële lancering van Dopper bij de Bento Store in São Paulo, was Everaarts in Rio de Janeiro bij een ander partnerproject van Dopper in Brazilië: de Plastic Madonna, een 12 meter groot beeld van een vrouw die haar kind borstvoeding geeft. Het beeld zal gemaakt worden van gerecycled plastic zwerfvuil en zal in 2016 bij de Olympische Spelen van Rio de Janeiro geëxposeerd worden.
Everaarts: ‘Met dit kunstwerk willen wij uitbeelden dat als we zo doorgaan met de plastic vervuiling van het milieu, wij onze voedselketen vergiftigen. Niet alleen in Brazilië, ook in vele andere landen waar de infrastructuur niet toereikend is, zou met een klein aantal ingrepen de toegang tot schoon drinkwater mogelijk moeten zijn voor iedere burger.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!