Dit zijn de twintig populairste producten in Japan

Disneyfilm Frozen staat op nummer één, maar smartphones zakten drie plaatsen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Japan lijkt in cultureel opzicht wel eens op een andere planeet te liggen. Des te interessanter om te zien wat daar nu hoog scoort bij de consument. Dentsu Inc heeft een gepubliceerd met ‘hitproducten van 2014’. Hierin komen trends naar voren die hier totaal onbekend zijn, maar er is ook herkenning. In de top twintig staan producten als koffie en smartphones, maar ook films, attracties en apps.

Opvallend is dat smartphones drie plaatsen zakten ten opzichte van vorig jaar. De Disneyfilm Frozen kwam op nummer 1 binnen op de lijst en ook themapark ‘The Wizarding World of Harry Potter’ kwam hoog binnen in de lijst. Tussen haakjes staan de posities in de ranglijst van vorig jaar. 

De top 20 populairste producten van 2014

Nr. 1: Frozen (-)
De geanimeerde Disney-film, waarvan de liedjes zoals ‘Let it go’ en ‘Do you want to build a snowman?&; misschien wel net zo bekend zijn.  (–)

Nr. 2: Pratende mascottekarakters (10)
Zoals een pratende Hello Kitty of Winnie the Poeh.

Nr. 3: Tokyo Skytree (1)
Een televisietoren in Tokio en tevens het hoogste bouwwerk van Japan.

Nr. 4: Apps waarmee je gratis kunt bellen (zoals LINE) (13)

Nr. 5: Yo-kai Watch (-)
Wat begon als een , maar heeft inmiddels ook manga’s, een televisieserie en er komt een film aan. (–)

Nr. 6: Smartphones (3)

Nr. 7: Sociale netwerksites zoals Facebook die registratie met je echte naam vereisen (24)

Nr. 8: The Wizarding World of Harry Potter™ (Universal Studios Japan) (–)
Dit attractiepark over Harry Potter werd in 2014 geopend. 

Nr. 9: Verse koffie in een supermarkt (7)

Nr. 10: Robot schoonmakers (4)

Nr. 11: Dramaseries van de omroep NHK die &;s morgens worden uitgezonden (–)

Nr. 12: De Winterspelen in Sochi (–)

Nr. 13: Hybride auto’s (2)

Nr. 14: Japanse Nobel prijs (voor blauw LED-licht) (–)
In 2014 won een trio Japanners de nobelprijs voor natuurkunde voor de uitvinding van blauwe led licht. Laag energieverbruik, gaan veel langer mee dan gloeilampen of tl-buizen en vergen geef giftig kwik, zoals in TL-lampen zit.

Nr. 15: Japanse animatiefilm ‘’ (Aanval op Titan) (22)

Nr. 16: Halloweenkostuums (60)

Nr. 17: Tablets (35)

Nr. 18: (–)
De zijdefabriek van Tomioka. De fabriek werd in 2014 toevoegd aan de Werelderfgoedlijst.

Nr. 19: Premium bier (–)

Nr. 20: Compacte auto’s (cilinderinhoud tot 660 cc) (16)

Bron: Dentsu Inc

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie