Als er iets mis gaat met je bestelling of aankoop is er altijd de mogelijkheid om bij de webcare-medewerkers van het bedrijf aan te kloppen. Helaas blijven er altijd mensen die het nodig vinden om een geïrriteerde reactie onder een bericht van een bedrijf achter te laten. Dit omdat ze het niet eens zijn met het bedrijf, of deze simpelweg niet leuk vinden. Nederland is nou eenmaal een vrij land, maar dan kan je ook een scherpe comeback van het bedrijf in kwestie terug verwachten.
We beginnen met een bezorgde reiziger en een warm antwoord van NS.
Ey doe de fucking kachel uit in treinstel 9423 van Haarlem naar Amsterdam @NS_online zijn jullie niet lekker ofzo
— Yoshikage Kira (@GeslachtsDale) May 24, 2015
@GeslachtsDale De normale kachel in de trein wordt bestuurd door een automatisch klimaatsysteem hier kan ik niks aan veranderen. Hoe het 1/2
— NS online (@NS_online) May 24, 2015
@GeslachtsDale met de fucking kachel zit weet ik niet precies. Daarnaast voel ik me prima, bedankt voor de bezorgdheid. ^JB 2/2
— NS online (@NS_online) May 24, 2015
Burger King heeft zo haar manieren om met kritiek om te gaan.
Keolis weet in ieder geval wel raad met mondkapjes-critici.
Stiekem vind ik het best wel leuk als we bij webcare kritische reacties krijgen op ons mondkapjesbeleid. Dan kan ik namelijk dit soort reacties geven. pic.twitter.com/PwlIIa2wDy
— ^Noah 🚅 🏳️🌈 🚌 (@MrNowie) December 10, 2020
Voor de NS is het ook bekend terrein.
Vandaag zijn de mensen van @NS_online webcare ware helden. Ik ging stuk om het antwoord pic.twitter.com/kRVDwb1v57
— Divalicious 👑 (@LindaEetSushi) June 20, 2020
Jerry deelt graag zijn mening over de nieuwe bus van PostNL.
Mededeling:
— Jerry Helmers; #NormaleHomo des Vaderlands. (@JerryHelmers) August 12, 2021
De #MobieleDarkroom is nu in Amsterdam Zuid. 😳😳. Tickets bij de chauffeur. #SlingProof #postNL pic.twitter.com/foqnP1Xpwk
Maar dan moet je net PostNL hebben.
Ben je eigenlijk niet stiekem gewoon jaloers omdat je je eigen kleine autootje niet zo strak en soepel achterwaarts in zo'n opening krijgt Jerry? pic.twitter.com/XjLnlme4fo
— PostNL (@PostNL) August 12, 2021
Gelukkig zitten webcare-medewerkers en zuurpruimen soms ook op één lijn.
Ook NOS Stories toont meer dan eens aan dat ze prima community managers rond hebben lopen.
Kees had wat te zeggen over het taalgebruik in deze tweet.
Van en naar Schiphol Airport rijden veel minder treinen. Er heeft een trein gereden met een vaste rem. Dit veroorzaakte rookontwikkeling en dat moet eerst uit de tunnel worden afgezogen voordat alle treinen weer mogen rijden. Check een reisplanner voor actuele reisinformatie.
— ProRail (@ProRail) July 26, 2021
Dat rookontwikkeling?
— Kees Rotteveel (@Kees2300) July 26, 2021
Prorail, neem eens communicatiemensen aan die het Nederlands beheersen.
Met je tussen Amsterdam en Utrecht en vice versa, met je aanrijdgevaar (heb je wel een rijdbewijs?), enz enz.
Maar Kees blijkt zelf ook niet perfect.
Het is ProRail. Met een hoofdletter R in het midden Kees. Fijne avond ^AW
— ProRail (@ProRail) July 26, 2021
Soms moet je gewoon duidelijk aangeven bij de bedrijven wat je wilt.
Ik wil niet bij elke reclame een lichtgetintiër zien.....donder op ....ik wil mijn eigen volk zien....óók op reclames .Duidelijk genoeg @KPNzakelijk ????? https://t.co/2e4UejL6dv
— SjokeB #Genocide&testmaatschappij #censuur (@SjokeB) July 9, 2019
Dan kunnen zij daar namelijk weer scherp op in spelen.
Het spijt ons. Bij het reclamebureau waren toevallig nét alle middelbare, bekrompen, chagrijnige en racistische dames op.
— KPN Webcare (@KPNwebcare) July 10, 2019
Flirten met de Albert Heijn, het gebeurt.
Meisje ben jij het brood van de Albert Heijn? want ik wil je beminnen met liefde en passie
— Robin (@sneIIeplanga) July 1, 2019
Ik zou mezelf meer omschrijven als een cracker van de AH. Droog, totdat je me belegt met dikke plakken kaas. ^Roos
— Albert Heijn (@albertheijn) July 2, 2019
Ben snapt niet helemaal hoe wegwerkzaamheden precies werken.
Schandalig dit. Ruim uur oponthoud op Afsluitdijk terwijl er niet aan weg gewerkt wordt. Gemakzucht met afzetting. @Rijkswaterstaat @RWSverkeersinfo https://t.co/7LXflahggo
— Ben Wagenaar (@thisisBen20) August 13, 2021
Maar Rijkswaterstaat is de beroerdste niet en vertelt het hem graag.
Hoi Ben, bij het uitharden van het asfalt is het juist de bedoeling dat de wegwerkers er niet overheen lopen. Wordt het zo hobbelig van anders! Dus juist om ervoor te zorgen dat jij straks over een gladde, nieuwe weg rijdt; zie je nu niemand aan het werk 😃 Fijn weekend hè! ^MV
— Rijkswaterstaat Verkeersinformatie (@RWSverkeersinfo) August 13, 2021
Kwestie van tijd voordat Pathé bezoek krijgt van Jan.
Ook @Pathe doet Zwarte Piet in de ban en hun webcare op Facebook is on fire 🔥🔥🔥 https://t.co/JBSmQXPQwL
— Nelleke Arn⭕️ut (@NellekeArnout) September 23, 2020
Euroscoop is een geweldige filmzaal.
— Jan met de Pet (@010wijk11) September 23, 2020
Dag pathe
Hi Jan! Dat ben ik helemaal met je eens en vandaar dat wij de Euroscoop bioscopen ook hebben overgenomen!😊💛^Ketie
— Pathé (@Pathe) September 23, 2020
En ten slotte toonden ze zich tijdens het Suikerfeest ook onnavolgbaar op Facebook.
Dus ook Bert komt gewoon langs binnenkort. Wie weet wel met Jan.
The Best Social Media
In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Sandra Jongerden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!