Dentsu wil snelwegreclame afstemmen op automodel

'Deep learning’ reclamemodel in Japan.

De bedoeling is om met automatische herkenning razendsnel het automodel registreren en hierop de inhoud van de LED-borden langs de weg af te stemmen. Bestuurders van hybride of elektrische auto’s zouden bijvoorbeeld reclame voor een milieuvriendelijk product te zien kunnen krijgen.

Het project wordt geleid door in samenwerking met Dentsu Inc., Smart Insight Corporation en QCT (Quanta Cloud Technology) Japan en met de steun van Intel Japan. Cloudian stelt voor het project zijn zogeheten HyperStore-software beschikbaar voor het inventaristen van voertuigmodellen. De bedrijven willen binnen een jaar komen tot een ‘proof of concept’. 

De deelnemende bedrijven kunnen nog geen adverteerders noemen die op deze manier met snelweg, maar een persaankondiging zou al veel informatieverzoeken hebben opgeleverd.

Naast automatische herkenning van auto&;s staan er nog meer deep learning experimenten in de planning, zoals het vertonen van real-time reclame op basis van uiterlijke kenmerken van bezoekers van winkelcentra en toeristische locaties. Deze informatie kan beschikbaar worden gesteld aan overheden en bedrijven die op zoek zijn naar geschikte winkellocaties.

 

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie