Het internet wordt steeds visueler: we gebruiken emoticons om te communiceren, we leggen connecties via fotos, en we tonen onze engagement via videos. Het zal dan ook geen verrassing zijn dat de grootste groei in de online advertentiemarkt komt van rich media ads en video.
In onze forecast Online Display Advertising Forecast, Europe geven we een overzicht van de verwachte groei van advertentie-uitgaven in de verschillende Europese landen, en welk type advertentie het meeste potentieel heeft. Voor Nederland verwachten we tussen 2014 en 2019 een groei van de totale advertentiemarkt van net onder de 2 procent, en dat is een van de laagste groeipercentages van alle Europese landen.
Maar de totale online display advertentiemarkt daarentegen groeit met meer dan 9 procent tussen 2014 en 2019, tot een totale omzet van 864 miljoen euro.
De toename van het gebruik van smartphones and tablets verandert de manier waarop consumenten content tot zich nemen, en daarmee dus ook de manier waarop bedrijven adverteren. In de komende jaren zal er een enorme toename van het gebruik van video en ‘rich media’ in online advertentie plaatsvinden. Forrester verwacht voor de Europese online video advertentiemarkt een omzetgroei van ongeveer 20 procent tussen 2014 en 2019.
Met het delen van steeds meer visuele uitingen, zowel van adverteerders als van consumenten, moeten bedrijven meer nadruk leggen op het analyseren van visuele data. In een recent rapport ‘Listening To Social With The Eyes: Visual Social Analytics’ van mijn collega Allison Smith stelt ze dat 'Bedrijven die op dit moment hun visuele communicatie op social netwerken analyseren, een enorme interesse bij consumenten zien.' Eén van de geïnterviewde marketeers gaf aan: "We could do twice as much on every platform and our audience would appreciate it."
Als je de taal van je klanten wilt spreken in je communicatie, is wat je laat zien misschien nog wel belangrijker dan wat je zegt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!