Consumenten zijn gematigd positief over merkactivisme. Voor 25 procent van de Nederlandse consumenten kan merkactivisme een ‘reason to buy’ zijn, maar voor een nog grotere groep kan het ook een reden zijn om een merk niet te kopen; wanneer men het oneens is met het standpunt van het merk. Dat is één van de resultaten uit een studie die Dr. Ir. Peeter Verlegh deed voor Swocc (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie).
In het onderzoek naar merkactivisme werd 1019 Nederlandse consumenten gevraagd welke onderwerpen zij geschikt vinden (en welke niet), en hoe merkactivisme hun houding tegenover het merk beïnvloedt.
Aanmelden
De publicatie wordt officieel gepubliceerd op donderdag 2 februari 2023 in de Doelenzaal (universiteitsbibliotheek, Universiteit van Amsterdam, Singel 425, 1012 WP Amsterdam). Tijdens het evenement zal Verlegh zijn bevindingen toelichten. Daarnaast delen de top 100 marketeers Nathalie Lam (Philips) en Ine Stultjens (Auping), en Jeffrey de la Fuente (BKB) hun expertise op het gebied van merkactivisme en communicatie.
Aanmelden voor het evenement kan hier.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!