Ongezien in het 70-jarige bestaan van Hak: het merk betreedt de consumentenmarkt voor verse groenten. Het oer-Hollandse merk is bekend van groente en peulvruchten als conserven (potten en stazakken) en van gedroogde peulvruchten (hoewel een klein deel van de taart), dat Hak nu verse gegrilde en geroosterde ovengroenten op de markt brengt, mag als een mijlpaal gezien worden. De groenten worden op de markt gebracht onder het label Hak Fresh.
De strategie die ten grondslag ligt aan deze stap luidt: ‘de markt van verse groenten verder veroveren’. Het is de bedoeling dat elke Nederlandse consument binnen afzienbare tijd op veel meer plekken verse groenten van Hak Fresh kan kopen.’ De stap is een logisch gevolg van de overname van versverwerkingsbedrijf Peter van Halder in 2017. In 2019 werd het onderdeel omgedoopt in Hak Fresh, om te leveren aan zakelijke afnemers. Nu start Hak Fresh met het bedienen van de consumentenmarkt, in het begin alleen nog via online supermarkt Picnic.
Kerrie-bloemkool
Het eerste assortiment van HAK Fresh voor de supermarkt bestaat uit twee varianten ovenschalen: een schaal met ‘Gegrilde Ratatouille van courgette, paprika, rode ui en Provençaalse kruiden’ en een schaal met ‘Geroosterde kerrie-bloemkool met gegrilde wortel’. De producten moeten garant staan voor gemak, goede smaak en een gezonde keuze. Bovendien is het product volgens Hak langer houdbaar, ‘tot wel negen dagen na bewerking van de groenten’. Dat verkleint de kans op verspilling, een issue dat volop in de aandacht staat.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!