Cape Rock, specialist op het gebied van visual identity voor televisie, heeft een nieuw logo en een nieuwe visuele identiteit voor Avrotros ontwikkeld. De lancering vond plaats op 7 september.
Het bureau is verantwoordelijk voor de 360° visuele strategie, het ontwerp van de huisstijl en corporate identiteit, het ontwerp van de digitale en social media platforms, en het ontwerp van alle print en marketing uitingen.
Cape Rock en Avrotros zeggen dat in de merkstrategie ervoor is gekozen om 'de presentatoren en programma’s leidend te laten zijn in de relatie met het publiek'. Dit heeft geleid tot een logo bestaande uit een beeldmerk en een woordmerk.
Cape Rock: 'Het beeldmerk heeft de functie van kwaliteitstempel en verbindt het merk AVROTROS met haar programma’s. Programmanamen worden in print en digitale uitingen gedragen door het beeldmerk. De uitgespaarde A in het beeldmerk vormt een lens om naar de content te kunnen kijken en wordt op die manier toegepast op televisie. In het woordmerk zijn beide merken versmolten tot één om zo een nieuw merk te vormen.'
De sound divisie van Cape Rock, CabodaRoca, heeft samen met componist Dennis Alfarez de nieuw muziekrichting ontwikkeld, tot uiting komend in een nieuw sound logo en een nieuw geluid voor AVROTROS op radio en TV.
Credits
Bureau: Cape Rock
Creative Director: Dann Smit
Strategy Director: Marco-Paul de Jeu
Head of Production: Martijn Wolff
Designer: Frank Gouwy !
Sound: CabodaRoca
Componist: Dennis Alfarez !
Opdrachtgever: Avrotros
Algemeen Directeur: Eric van Stade
Media Directeur: Remco van Leen
Brand Manager: Heleen Rouw
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!