De 12 Nederlandse inzendingen die op de shortlist Film staan zijn:
TBWA\Neboko (5): ‘Men with talent’ en ‘Walking Fridge’ voor Heineken, (beiden geproduceerd door Czar.nl) ‘Dutch Deluxe’ voor McDonald’s (Czar.nl), ‘Hairdresser’ en ‘Paramedics’ voor IDFA (productiemaatschappij 25FPS)
Wieden+Kennedy (2): ‘How big can football get?’ voor FIFA10 (productiemaatschappij Knucklehead London) en ‘Keepie Uppie Challenge’ voor FIFA10 Video Game (productie: W+K Amsterdam)
180 Amsterdam (1): ‘Every team needs the spark’ voor Adidas International (produtiemaatschappij MJZ London)
DDB Amsterdam (1): ‘Leo’ voor Ziggo (Czar.nl)
XXS (1): ‘ Forgotten animals day’ voor Dierenbescherming (productie XXS)
Tribal DDB (1): ‘Philips vs the sun’ voor Philips (productie Pool Worldwide Amsterdam)
N=5 (1): ‘Live interactive billboard’ voor Rijksoverheid/ministerie van Binnenlandse Zaken (Wefilm Amsterdam)
Er waren dit jaar 78 inzendingen, vergeleken met 107 vorig jaar. Nederland won toen 5 Film Leeuwen. Lode Schaeffer (Indie) zit namens ons land in de jury.
Tot nu toe heeft Nederland twee Gouden, 7 Zilveren en 3 Bronzen Leeuwen gewonnen.
Zaterdagavond wordt het 57ste Internationale Reclamefestival van Cannes afgesloten met de uitreiking van de Film, Film Craft en Titanium & Integrated Awards Ceremony.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!