Een van de voornaamste voordelen van de verschillende vormen van buitenreclame ten opzichte van online marketing is het feit, dat middels buitenreclame in korte tijd een zeer groot publiek bereikt kan worden. Neem bijvoorbeeld de reclameklokken in de grote steden: ze worden dagelijks door honderden, zo niet duizenden mensen gepasseerd. Het maakt het voor ondernemers belangrijk om te kiezen voor een combinatie van zowel online- als offline marketing. In dit artikel lees je hier meer over.
Verschillende vormen van buitenreclame voor bedrijven
Buitenreclame komt in verschillende vormen voor. De reclameklokken werden in de inleiding van dit artikel al als belangrijk voorbeeld genoemd. Denk echter ook aan rotondereclame en bijvoorbeeld lichtmastreclame. Bij lichtmastreclame worden de reclame-uitingen aan lantaarnpalen langs de kant van drukke wegen geplaatst. Er zijn een groot aantal Nederlandse steden, waar je voor deze vorm van buitenreclame kunt kiezen.
Zoals de naam al doet vermoeden, plaatst men een reclame-uiting in het geval van rotondereclame in het midden van de rotonde. Een bestuurder die aan komt rijden kan niet om je reclame-uiting heen! Er zijn verschillende gemeenten die ondernemers de mogelijkheid bieden om een rotonde te sponsoren. Hierbij mag je als adoptant een reclamebord op de rotonde plaatsen, in ruil voor het onderhouden van het groen op de rotonde. Het is een vorm van reclame die bijdraagt aan een maatschappelijk verantwoorde manier van ondernemen.
Toepassingen van buitenreclame in grote steden
Er zijn verschillende situaties denkbaar, waarin de toepassing van de verschillende vormen van buitenreclame het overwegen waard is. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een nieuwe vestiging die je onlangs geopend hebt. Kies voor lichtmast- of rotondereclame in de wijk, om voorbijgangers op deze nieuwe vestiging te wijzen. Je kunt de reclame-uiting als een kleine routebeschrijving gebruiken. Zeker wanneer een nieuwe vestiging buiten het centrum van een stad ligt, zal het even duren voordat consumenten deze weten te vinden. Het gebruik van buitenreclame helpt dit proces te versnellen.
Snel de naamsbekendheid en zichtbaarheid van je organisatie verbeteren
Een andere belangrijke toepassing van buitenreclame voor bedrijven: het in korte tijd verbeteren van de naamsbekendheid en zichtbaarheid van je organisatie. Niet alleen interessant bij een nieuwe geopende vestiging; ook wanneer je een groter bereik wilt creëren zonder hier de hoofdprijs voor te betalen. Buitenreclame is zeker voor het verbeteren van je naamsbekendheid en zichtbaarheid een goedkoop alternatief voor online marketing.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!