Mocht Robin van Persie dit weekend opvallend kleurige voetbalveters dragen, dan is hij een van de deelnemers aan The Rainbow Laces Campaign. Onder die naam start dit weekend een grootschalige campagne in Groot-Brittannië om de aandacht te vestigen op homofobie in het voetbal. Initiatiefnemer is Stonewall, een Britse lobbyclub die zich inzet voor homorechten.
De actie wordt ondersteund door 650 parlementariërs en bekende politici. Ook een aantal bekende merken doen mee, waaronder Heineken, KLM, Pepsico, Fiat en Starbucks. Sommige merken haken in met opvallende acties. De gratis krant Metro stelt de advertentieruimte van de maandagkrant volledig ter beschikking van de deelnemende merken.
Hotelketen Premier Inn heeft zich gedurende de actie tijdelijk gerebrand tot Premier Out en ondersteunt de actie via reclame-uitingen en sociale media.
Online wedkantoor Paddy Power maakte samen met de spelers van Arsenal een filmpje onder de titel The Changing Room.
Als motivatie om de actie te ondersteunen, zegt een woordvoerder van Paddy Powers: ‘We love football but it needs a good kick up the ass.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!