Het primaire doel van branding is meerwaarde creëren door het merk wat je voert. Je wilt meer klanten aantrekken, ze loyaler maken en een hogere prijs kunnen vragen voor hetzelfde aanbod – wat feitelijk gezien de concurrent ook biedt. Laten we eerlijk zijn. Maar de consument vindt Coca-Cola toch ‘lekkerder’ dan Pepsi. Hoe kan dat? De producten zelf verschillen nauwelijks van elkaar.
‘Brand Power’ noemen we dat. Brand Power gaat over het verhogen van je merkbekendheid (Salience), het nog beter emotioneel laden van je merk (Affinity) en de financiële meerwaarde die het merk de business oplevert (Performance). Want uiteindelijk gaat het om de combinatie van die drie aspecten die ervoor zorgt dat jij in het hoofd van de consument oppopt. Not by adding value to the product itself, but by adding value in the consumer mind.
Maar hoe werkt dat? Aan welke knoppen moet je als marketeer draaien om deze mentale meerwaarde te realiseren? En hoe zorg je ervoor dat consumenten aan jouw merk gaan denken, je gaan overwegen, en – uiteindelijk - kopen? Welke processen gaan daaraan vooraf?
Blauw Research neemt je mee in de werking van branding, en van de bewuste en vooral onbewust processen die ten grondslag liggen aan (koop)gedrag. In een nieuw webinar laten onze merk experts Sanna en Sergio zien hoe dat ‘traditioneel’ in kaart werd gebracht, en hoe je dat eigenlijk zou moeten meten als je de effecten van je branding inspanningen goed wilt meten.
Wil je jouw Brand Power ook verbeteren?
Meld je dan nu via deze link aan voor de webinar op 13 augustus!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!