Overslaan en naar de inhoud gaan

Bas Bisschops (ABN Amro): ‘Data niet alleen leidend in performance-marketing, maar ook in strategische besluitvorming'

CMO STUDIO | Data bieden inzicht in welke uiting je moet gebruiken, maar ook in waar je het over moet hebben.
Bas Bisschops - ABN Amro
Bas Bisschops - ABN Amro
© Foto en videocredits: JTD Producties
Bas Bisschops - ABN Amro
Bas Bisschops - ABN Amro
© Foto en videocredits: JTD Producties

Ligt het nou aan ons, of is het merkprofiel van ABN Amro minder scherp dan vroeger? En wat zijn de behoeften van bankklanten in een sterk veranderende wereld?

related partner content for mobile comes here

In de negende aflevering van CMO Studio, de video- en podcastrubriek over marketing van Adformatie, bespreken we met Bas Bisschops, directeur marketing & communicatie bij ABN Amro, de actualiteit van het marketingvak, gaan we in op het laatste marketing- en merknieuws van ABN Amro én roept Bisschops ‘De Winnaar van de Week’ uit. Daarna gaat hij dieper in op de marketingstrategie van ABN Amro.

Bekijk de aflevering hieronder, of beluister hem als podcast via je favoriete podcast-app. (Te beluisteren via Spotify, Apple Podcast en Google Podcast.)

(Meer uitgebreide thema-agenda onder de video.)

CMO Studio #9 – Bas Bisschops, Directeur Marketing & Communicatie bij ABN Amro

Dit zijn de thema's

Hak lanceerde recent ‘Martine Bijl 2.0’ door in zee te gaan met actrice Elise Schaap. Geniaal of fantasieloos?

De grootste uitdaging van marketeers is om de juiste beslissingen te nemen uit de vele beschikbare data. Wat is de belangrijkste effort die Bisschops doet om die zee aan data om te zetten in de juiste beslissing?

ABN Amro stak recent zijn nek uit met de Pride-campagne ‘Zelfverzekerd op de werkvloer’. Dat is ‘deugen om het deugen’, zei een kritische Paul Stamsnijder. Wat zegt Bisschops daarop?

ABN Amro lanceerde een jaar geleden al de podcast ‘Een wereld te winnen’. Waarom bleef het maar bij drie afleveringen?

Misschien heeft ABN Amro op dit moment een minder scherp merkprofiel dan vroeger. (‘Dé bank’, ‘Het begint met ambitie’.) Hoe kijkt Bisschops daarnaar? En krijgt hij het scherper?

Hoe speelt ABN Amro in de op de sterke verschuivingen in de behoeften van bankklanten?

Touchpoints, of klantcontact, is al vergaand gedigitaliseerd, wordt het hierna alleen maar nóg digitaler?

De boekentip van Bas Bisschops.

Terugkijken

CMO Studio #1: Pieter Smeets (ASN Bank): ‘Duurzaam moet niet te moeilijk zijn'

CMO Studio #2: Merijn Everaarts (Dopper): ‘Groei is een superslecht model’

CMO Studio #3: Frans Leenaars (TUI): ‘Sinds de persco van 11 mei is de deksel eraf'

CMO Studio #4: Leo Hensen (T-Mobile): ‘We zijn naar één marketingteam gegaan waarin we vier merken managen’

CMO Studio #5: David Verschoor (Hartstichting): ‘De traan is totaal niet meer onderscheidend’

CMO Studio #6: Greo Belgers (Triodos): ‘We werden als elitair gezien’

CMO Studio #7: Thecla Schaeffer (Tony’s): ‘Nederlandse reclame, het blijft altijd bij leuke kleine verhaaltjes’

CMO Studio #8: Marcel Aalders (CarpetRight): 'Marketeers moeten de taal van sales en van de CFO spreken'

 

CMO Studio ontvangt binnenkort Corné Hoogendoorn van Corendon

CMO Day

CMO Studio is dé contentserie voor de CMO Community van Adformatie. Onder de vlag van CMO Community organiseren we verschillende live events, waaronder ook de CMO Day op 3 november aanstaande.

House of Executives

De CMO Community maakt onderdeel uit van House of Executives. Dat is een label van Sijthoff Media dat gespecialiseerd is in het opbouwen en onderhouden van boardroom-netwerken voor CFO, CHRO, CIO, CMO en M&A. House of Executives ontplooit activiteiten voor C-level-executives uit het bedrijfsleven en de overheid in Nederland en België.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in