Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken bewijst met James Bond dat wachten loont

De bierbrouwer en 007-acteur Daniel Craig spelen geduldig samen in campagne voor de premiere van langverwachte blockbuster: No time to die.
Heineken bewijst met James Bond dat wachten loont #Notimetodie
Heineken bewijst met James Bond dat wachten loont 
© Publicis
Heineken bewijst met James Bond dat wachten loont #Notimetodie
Heineken bewijst met James Bond dat wachten loont 
© Publicis

Heineken lanceert een nieuwe campagne met acteur Daniel Craig als James Bond. Met een vleugje humor lijkt de 007-agent het wachten op een koud biertje te vergelijken met de lang uitgestelde premiere van de Bond-film No time to die: ‘Het is het wachten waard.’ De campagne is ontwikkeld door Publicis.

related partner content for mobile comes here

De filmrelease, van 30 september aanstaande, stond eerder gepland voor april 2020. In januari vorig jaar presenteerde Heineken daarvoor al een meer dan twee minuten-durende videoclip met de Britse acteur: 'Eens James Bond, altijd James Bond.

De Heineken-commercial uit 2020

Eens Bond, Bond

Geduld en bevrediging

In de nieuwe, minder bombastische, commercial is het Craig die langzaam een glas koude Heineken uitschenkt terwijl hij geduldig wacht alvorens te genieten van de eerste bevredigende slok.

De brouwer, sinds 1997 partner van de James Bond-reeks, noemt de commercial zelf een eerbetoon aan alle fans die nog steeds reikhalzend uitkijken naar de langverwachte film over de geheim agent. Heineken stelt daarvoor nu dat de beste dingen komen voor hen die wachten. 

De Het wachten waard-commercial

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Heineken | Worth the Wait

Bevestigd sentiment

Het biermerk wilde het commercial-sentiment, dat lang smachtend wachten uiteindelijk meer bevredigend is, staven en voerde daarom een sociaal experiment uit. Heineken deed een proef onder een panel van 115 mensen die allen een koude Heineken of een 0.0 voorgeschoteld kregen. De wachttijden op een pint varieerden vervolgens tussen 0 en 30 minuten.

Volgens Heineken was uiteindelijk te concluderen dat personen die 20 minuten op hun biertje moesten wachten de hoogste mate van tevredenheid met hun bier ervoeren. 

Personen uit Heinekens' testpanel
Personen uit Heinekens' testpanel Publicis

Fan en partner

Bram Westenbrink, global head Heineken Brand, vertelt dat de bierbrouwer als partner van de James bond films, net als alle fans, niet kan wachten tot de film in de bioscoop is. ‘Nu kunnen wij al bewijzen dat het wachten loont: of het nu op een blockbuster is of op een Heineken.’

Lees ook: Uitgestelde James Bond-film zou wedergeboorte Nokia inluiden

Credits:

Publicis

Global Chief Creative Officer Publicis WW: Bruno Bertelli

Chief Creative Officer: Cristiana Boccassini

International Coordination Creative Director: Guy Lewis

Copywriter: Olga Alonso

Art Director: Alexia Vindret

Chief Creation Officer: Francesca Zazzera

Account Director: Francesca Baldrighi

Production

Production Company: Smuggler

Director: Sam Gold

Eps: Patrick Milling-Smith & Alison Kunzman

Producer: Erin Wile

DP: Darren Lew

PD: Pete Zumba

Post Producer: Filip Ilic

Colorist: Tim Masick @ Co.3

Color Producer: Kevin Breheny

Editor: Guido Notari

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in