Overslaan en naar de inhoud gaan

Hable en Higuita komen met volledig audio-gedreven campagne en website

Start-up uit Eindhoven promoot zijn smartphone-controller voor slechtzienden en blinden met een site waarop niks is te zien.
Hable One
Hable One

De Eindhovense startup Hable en creatief bureau Higuita hebben een website en campagne ontwikkeld die je alleen kan luisteren. Met deze volledige audio campagne promoten ze het nieuwe braille-toetsenbord voor smarrtphones voor blinden en slechtzienden. De campagne is ontwikkeld in nauwe samenspraak met de eindgebruikers van de Hable One, zoals het toetsenbord heet. 

related partner content for mobile comes here

Voice-over van de oprichter

Oprichters van Hable en bedenkers van het Halbe One-toetsenbord zijn Freek van Welsenis en Ayushman Talwar. Omdat ze bij de ontwikkeling intensief persoonlijk contact hadden met de gebruikers, spelen ook hun stemmen een rol in de website en campagne. Zo hoor je hun eigen, door henzelf ingesproken motivatie en is de voice-over van de campagne een van de oprichters.

Niek Eijsbouts, creative director van Higuita: 'Dit is misschien wel de enige keer dat je een product succesvol kunt lanceren zonder het te hoeven laten zien.'

Beeld naar spraak

De website voor de Hable One vraagt als eerste of de bezoeker een screen reader als Jaws, VoiceOver of TalkBack gebruikt - technieken die beeld naar spraak omzetten. Zo ja dan schotelt de website de bezoeker alleen tekst voor. Tekst die via een techniek als TalkBack uitgesproken wordt zodat de bezoeker alle informatie tot zich krijgt. Bezoekers zonder visuele beperkingen krijgen een andere versie van de website te zien, inclusief afbeeldingen en video's.

De Halbe One werkt draadloos met Android, iOS, macOS en Windows, ondersteunt tien talen en weegt negentig gram. Het toetsenbord heeft zes brailleknoppen, werkt tot vijftig uur op een acculading en laadt vervolgens op via de usb-c-aansluiting. De fabrikant hanteert een verkoopprijs van 249 euro inclusief btw.

Hable heeft 500.000 euro opgehaald om de One te lanceren in Nederland, België en Engeland. 

Credits:

Creatief bureau: Higuita Amsterdam

Geluid: Nando Eweg & Melcher Meirmans (REC Sound)

Animatie: Ruben Scheer

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in