Apetrots

Apetrots ben ik op de restyling van het NS-medewerkersblad 'Koppeling'. Na vijf jaar sinds de laatste grote beurt, was het echt weer aan een face-lift toe. Bovendien neemt het gebruik van electronische en mobiele communicatie een vlucht, dus we moesten weer eens wat. Altijd spannend, als je bestaande blad erg goed gelezen wordt. 80% van de 17.000 ontvangers leest Koppeling integraal of bijna integraal. Daar moet je zuinig op zijn.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het is dan ook geen glossy geworden, zoals ik bij veel collega-bedrijven zie. We houden vast aan de combinatie van nieuws en achtergronden, maar dan nu in een NRC Next-achtige lay-out. Meer ruimte voor beeld, meer ruimte voor outside-in verhalen en veel doorverwijzingen naar intranet. Ik ben benieuwd naar het volgende lezersonderzoek, maar vooral ook naar de eerste spontane reacties van collega's die het dit weekend thuis bezorgd kregen.

Team CC/Mediaproducties van harte; met dank aan Dart Design.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie