Albert Heijn werkt samen met WNF

Albert Heijn wil uiterlijk in 2015 alleen verantwoorde grondstoffen verwerken in de eigenmerk-producten. Hiervoor is het concern een samenwerking aangegaan met het Wereld Natuurfonds.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Samen willen AH en WNF de productie van palmolie, soja, vis, hout en papier duurzamer maken. In een eerste stap zullen eind volgend jaar alle voedings- en verzorgingsproducten (o.a. margarine, koek, zeep en cosmetica) van het eigen merk duurzame palmolie bevatten. Vanaf eind 2015 wil AH dat alle eigenmerk-producten van hout en papier zijn voorzien van het duurzame FSC-keurmerk. Magazines als Allerhande worden dan gedrukt op FSC-papier.

Verder willen AH en WNF ervoor zorgen dat leveranciers van zuivel, vlees en eieren vanaf eind 2015 veevoer met verantwoorde soja gebruiken. Tot slot zal AH dan alleen nog duurzaam gevangen vis aanbieden met het MSC-keurkmerk en verantwoord gekweekte vis met het ASC-keurmerk.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie