Albert Heijn verkocht in 2013 in 220 vestigingen ramadan-producten, dit jaar doet de supermarktketen dat in 253 filialen. In tijdelijke schappen liggen bijvoorbeeld dadels, vijgen en bladerdeeg aan. Supermarktketen Jumbo geeft recepten met producten geschikt voor ramadan.
Moslims kopen tijdens de ramadan meer boodschappen, concludeerde Motivaction in 2013 na onderzoek: ‘Tijdens de ramadan 2012 was er zelfs sprake van een omzetstijging van 35 procent.’
Dit jaar verwacht het onderzoeksbureau dat de uitgaven aan eten van de ondervraagde moslims 135 euro per week is, normaal is het 90 euro.
Motivaction-onderzoeker Ahmed Ait Moha zegt tegen de Financiële Telegraaf: ‘Er bestaan in Nederland duidelijke concentraties in wijken met bepaalde bevolkingsgroepen. Wat nog amper gebeurt is dat het assortiment wordt afgestemd op de vraag in die specifieke wijk. Als je dat wel doet, kun je met dat aanbod een grotere omzet realiseren.’
Bron: De Telegraaf
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!