Traditionele loyalty programma’s zoals Airmiles en FreeBees zijn na een vliegende start midden jaren ’90 de laatste jaren minder interessant geworden voor puntensparend Nederland. FreeBees verloor enkele jaren geleden partner Trekpleister en heeft nu nog maar enkele partners over, Airmiles incasseerde een gevoelige klap toen partner Albert Heijn besloot alleen nog punten uit te geven op huismerkartikelen. Airmiles lijkt echter weer op te krabbelen.
Het spaarprogramma breidt zijn spaar- en bestedingsmogelijkheden uit door zestig online spaarshops toe te voegen. Hieronder vinden de puntenspaarders bekende maar ook minder bekende bedrijven en merken. Het aantal categorieën is hiermee uitgebreider dan die van concurrent FreeBees, die je alleen kunt sparen als je auto rijdt en kunt inwisselen voor dvd’s, games en huishoudelijke apparatuur. Daarnaast bouwt Airmiles een voorsprong op door hun nieuwe mogelijkheden online sterker te promoten, onder andere via affiliate netwerken als TradeDoubler.
Airmiles lijkt de weg omhoog dus weer te hebben gevonden. Ben benieuwd wanneer FreeBees wordt afgestoft. Nog interessanter vind ik het om te zien hoe deze programma's, die draaien op uitgestelde korting (eerst punten sparen en daarna inwisselen), zich zullen houden in tijden van economische teruggang.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!