1. John Oliver en zijn komische sketch over betaalde content
Brand journalism, content marketing en native advertising. Verschillende benamingen voor eenzelfde fenomeen: betaalde content plaatsen tussen redactionele stukken. De Brit John Oliver van het Amerikaanse programma Last Week Tonight windt zich in een dolkomische sketch op over deze vermenging.
2. Is Tweeten ook pr?
Die vraag stelt deze Amerikaanse site over trends in het MKB af in het artikel: 3 Cores of New Age PR: Is Tweeting Public Relations? Het stelt dat we af moeten van de klassieke opvattingen over pr.
3. De persvoorlichter die het ultieme offer bracht
James Brady was de persvoorlichter van Ronald Reagan en ving een paar van de kogels op die bestemd waren voor de president tijdens de moordaanslag in 1981. Brady raakte verlamd en belandde in een rolstoel. Deze week overleed hij op 73-jarige leeftijd. De Washington Post maakte een postuum, met onder meer aandacht voor de waarde die Brady had voor het pr-vak.
4. Infographic: hoe verbeter je de ‘Call to Action’
Hoe kunnen pr-professionals de aandacht die een bedrijf krijgt omzetten in meer verkoop? Ofwel: hoe verbeter je de call to action. Infographic met belangrijke insights.
5. Dictator-pr
Ketchum dat voor Poetin werkt, Burson-Marsteller dat ooit Videla en Argentinië tijdens de ‘smerige oorlog’ adviseerde, kortom: werken voor foute regimes. Vice ging in gesprek met Tamasin Cave, de directeur van Spinwatch, een organisatie die de PR-industrie nauwlettend volgt, over Britse bureaus en de vuile handen die ze maken.
6. Hoe houd je een Twitter-chat?
De AIVD hield een memorabele een tijdje terug een, een twitterchat. Hoe pak je zo’n interactief evenement aan? Waaruit moet een goede twitterchat bestaan? Socialbro geeft antwoord.