Het is de Week tegen Eenzaamheid. Dé reden voor 50+ vrouwenplatform Margriet om eenzaamheid onder jongvolwassenen bespreekbaar te maken. Margriet opent daarvoor de praatlijn ‘Margriet Belbuddy’s’. Dit is een telefoonnummer waar oudere lezeressen een luisterend oor bieden aan eenzame jongeren. Het initiatief wordt kracht bijgezet met een social impact campagne, ontwikkeld door Branding A Better World.
Margriet Belbuddy’s geen cliché
In plaats van het cliché-beeld dat jongeren zich inzetten om ouderen te helpen, draait Margriet de rollen om. Het 50+tijdschrift zegt inmiddels vijftig belbuddy’s getraind en actief te hebben. Zij bemannen, of bevrouwen, vanaf 1 oktober een telefooncentrale waarmee contact kan worden opgenomen op het nummer 088-076700. Volgens Margriet wordt een jongvolwassene die belt verbonden met een willekeurige Margriet Belbuddy, die samen een gesprek kunnen houden. Voor het initiatief is een samenwerking aangegaan met de Luisterlijn.
Oplossing om eenzaamheid terug te dringen
‘Eenzaamheid is een thema dat we vaak in Margriet behandelen’, zegt Hélène Delhaas, adjunct- hoofdredacteur van Margriet. 'Het opzetten van het partnership met de Luisterlijn die, net als wij, ook zijn aangesloten bij de Coalitie tegen Eenzaamheid is een goede zet. Juist nú in deze tijd waarin corona een enorme impact heeft op ons sociale leven en eenzaamheid meer dan ooit voorkomt, is het belangrijk dat we echt iets doen. Met de inzet van onze lezers die zich vrijwillig hebben aangemeld als Belbuddy’s hopen wij een belangrijke bijdrage te leveren om eenzaamheid onder jongeren terug te dringen.’
Elif Algu, creatief merkstrateeg bij Branding A Better World voegt daaraan toe: ‘Met de Margriet Belbuddy’s gaan we verder dan alleen awareness creëeren rondom de problematiek van eenzame jongeren. We bieden ook een passende oplossing met de belbuddy’s.’
De campagne start 1 oktober en loopt de hele maand.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!