In de week van 24 t/m 30 april behaalden de commerciële zenders in het tijdvak 0.00 tot 24.00 uur in de doelgroep 6 jaar en ouder samen een marktaandeel van 48.7 pct, zo blijkt uit het Continu Kijkonderzoek (CKO), uitgevoerd door Intomart in opdracht van NOS, Ster en IP. Nederland 1, TV2 en Nederland 3 haalden achtereenvolgens gemiddelde marktaandelen van 11.4, 14.6 pct en 7.8 pct. Met name Nederland 3 bleef dus ver achter bij de verwachtingen. Gemiddeld marktaandeel van RTL4 in week 18 was 16.0 pct (1 pct minder dan vorige week), van RTL5 4.2 pct (bijna 2 pct minder dan vorige week - toen werd de oefeninterland Nederland - Schotland uitgezonden). Veronica deed het slecht in week 18. Het marktaandeel van The Young One daalde van 9 naar 7 pct. SBS6 bleef stabiel met 10.5 pct, terwijl Net5 3.5 pct haalde. Fox8 deed het prima. De zender haalde maar liefst 4.7 pct. Video was goed voor 4.9 pct; de buitenlandse zenders haalden samen 12.8 pct.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!