Zal Abercrombie & Fitch een tijdelijk verschijnsel blijken te zijn?

Het Amerikaanse kledingconcern Abercrombie & Fitch lijkt zijn aantrekkingskracht op veel jongeren te hebben verloren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Abercrombie & Fitch verliest terrein. Het bedrijf zag in het afgelopen kwartaal zowel de winst als de omzet teruglopen, dat blijkt uit de woensdag gepresenteerde cijfers. De omzet daalde in de drie maanden tot en met januari met 14 procent tot 1,1 miljard dollar (988 miljoen euro). De winst kwam in die periode uit op 44,4 miljoen dollar, bijna een derde minder dan de 66,1 miljoen dollar die een jaar eerder nog overbleef onder de streep.

Mogelijk is het publiek uitgekeken op de zeer uitgesproken formule, waarbij knappe stoere binken - vaak met ontbloot bovenlijf - de winkel bevolken en de clientèle bedient.

Volgens topman Arthur Martinez van Abercrombie & Fitch waren de resultaten beneden de eigen verwachtingen van het bedrijf. Ook voor de eerste helft van 2015 voorziet de voormalig president-commissaris van ABN AMRO uitdagende marktomstandigheden. Martinez is de opvolger van Mike Jeffries, die het bedrijf in december plotseling verliet. Jeffries bracht het bedrijf meer dan eens in opspraak, onder meer door te zeggen dat zijn kleding alleen door mooie mensen gedragen mag worden.

Bron: ANP

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie