Young enough for a McJob

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Als kleine zelfstandige heb ik me er al wel mee verzoend. Tot mijn zeventigste ben ik nog wel aan het werk. Maar hoe zit dat met u? Het Kabinet zou graag zien dat u er nog een paar jaartjes aan vastplakt. Is goed voor concurrentie, voor de vergrijzing en economie. Er wordt al op u ingepraat.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Nu ook door McDonald’s, het concern met z’n ballenbakken en clowns. Dit richt zich in een campagne nu in Engeland specifiek op de doelgroep ouderen. Het beeld dat er slechts onderbetaalde jongeren werken bij McDonald's moet worden bijgedraaid. Centraal staat daarom Fred, een 65-jarige judocoach die werkt bij de fastfood-keten in Salford.   De campagne wordt vooral via landelijke krantenadvertenties, internet en de McDonald’s-vestigingen gevoerd. Dat er binnenkort in Engeland wetgeving tegen leeftijdsdiscriminatie ingaat is geen toeval.

 

Het moet uiteindelijk het diepdoffe imago van de werkgever McDonald’s oppoetsen. Dit is zo belabberd dat een hondenbaan in het Engelse taalgebruik te boek staat als een McJob; onderbetaald en zonder perspectief. Dat terwijl McDonald’s wil laten weten hoe flexibel het is, hoe goed voor je loopbaan en bankrekening. Pay off van de campagne: "Not bad for a McJob". Ook voor vijftigplussers dus.

 

Wanneer volgt de eerste vergelijkbare NL-wervingscampagne gericht op senioren?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie